2024. április 27. Szombat, Zita.
 
Kiemelt médiafigyelmet kaptak a karácsonyi adománygyûjtésekForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2013-12-19 18:42:09
Kiemelt figyelemmel kísérte az országos és a regionális média az adventi idõszakban a különbözõ karácsonyi adománygyûjtõ akciókat. A legnagyobb figyelmet a közmédia Jónak lenni jó! címû mûsorfolyama kapta, emellett a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet kampánya és a Mikulásgyár adománygyûjtése szerepelt a leggyakrabban a médiában - derül ki a Médianézõ elemzésébõl.

Az összegzés szerint november 1. és december 17. között vizsgálták a magyar nyelvû online hírportálokat, rádiókat és televíziókat, valamint az országos és regionális terjesztésû újságokat. A mintába azon cikkek kerültek, amelyek megemlítették valamely karácsonyi adománygyûjtõ akciót.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelõ Alap (MTVA) Jónak lenni jó! címû kampánya idén a Katolikus Karitász munkáját segítette. Az adománygyûjtés 343 médiamegjelenésének jelentõségét növeli, hogy ezek 57 százaléka a rádióban és televízióban jelent meg, így sokkal több emberhez jutott el. Az M1 és a Kossuth Rádió által folyamatosan napirenden tartott akció a közmédia december 15-i tematikus napját követõen érte el "híraktivitása csúcsát", amikor a hírforrások már 120 millió forintnyi felajánlásról számolhattak be.

A Magyar Ökumenikus Segélyszervezet a hagyományosan advent elsõ vasárnapján kezdõdõ "szeretet.éhség." mottóval meghirdetett adománygyûjtésével került a hírekbe összesen 221 alkalommal. Az ehhez kapcsolódó mézeskalácssütés, a Szent István-bazilika melletti vásáron felállított gyûjtõpont és ezzel párhuzamosan az ország 219 nagyáruházában indított gyûjtés, valamint az operaház Diótörõ Fesztiváljával és a Design Terminál karácsonyi kiállításával történõ együttmûködés egyaránt jelentõs publicitást eredményezett.

A Mikulásgyár idei akciója elsõsorban a december 3-i sajtótájékoztató és a Gyergyószentmiklósra indított adományok miatt kapott nyilvánosságot, összesen 155 megjelenésben. Az elõbbirõl szóló tudósítások kiemelték, hogy a kampány háromszázezer magyar és határon túli gyermek számára gyûjt adományokat országszerte mintegy 150 helyszínen.

A Baptista Szeretetszolgálat 10 éves Cipõsdoboz akciójával kapcsolatban a média a tervbe vett 50 ezer ajándékdoboz gyûjtésérõl és azok folyamatos kiosztásáról tudósított, míg a Katolikus Karitász kezdeményezései közül a diósgyõri labdarúgócsapattal szervezett akció, valamint a szentendrei Skanzenben idén elsõ alkalommal felállított gyûjtõpont eredményezett sok megjelenést.

Mérsékeltebb médiaérdeklõdés övezte a Magyar Vöröskereszt rekordmennyiséget eredményezõ élelmiszergyûjtését és Adomány Expresszét, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Adni öröm! elnevezésû kampányát, valamint a Magyar Élelmiszerbank Egyesület nagyáruházakkal közösen rendezett, a tavalyinál szintén jóval eredményesebb élelmiszergyûjtését - írja a Médianézõ elemzésében.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!