2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 

Olyan új termékek kerülhetnek az elektronikus közúti áruforgalom ellenõrzõ rendszer (ekáer) keretében a kockázatos termékek közé, amelyek jellemzõen érintettek az áfacsalásokban a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ellenõrzési tapasztalata szerint - ezzel indokolja a nemzetgazdasági miniszter a kockázatos termékkör módosítását.

Egyszerûbben jutnak ekáer-számhoz áprilistól a legalább 50 milliárd forintos árbevételû fuvarozók, valamint az egyetemes postai szolgáltatók: mindössze három adat megadásával igényelhetik ezt az elektronikus közúti áruforgalom ellenõrzõ rendszerben (ekáer).

Február 1-je helyett március 11-étõl kell elsõ alkalommal kockázati biztosítékot nyújtani az erre kötelezett, kockázatos termékeket fuvarozó vállalkozásoknak - döntött a parlament pénteken azzal, hogy elfogadta az adózás rendjérõl szóló törvénynek az elektronikus közúti áruforgalom ellenõrzõ rendszerrel (ekáer) összefüggõ módosítását.

A piaci igényeknek megfelelõen számtalan könnyítést javasol az elektronikus közúti áruforgalom ellenõrzõ rendszerrõl (ekáer) szóló törvény végrehajtási rendeletének tervezete, ezek között szerepel, hogy a kockázati biztosíték számításának ideje 60 napról 45 napra rövidül - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium csütörtökön az MTI-vel.

Március 1-jétõl módosulnak az elektronikus közúti áruforgalom ellenõrzõ rendszer (ekáer) szabályai, errõl nyújtott be törvényjavaslatot Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter pénteken az Országgyûlésnek, a részletek azonban nem ismertek, mivel azokat miniszteri rendelet tartalmazza majd.

Egyszerûbbé válik a fuvarozás Magyarország és Fehéroroszország között, ami hozzájárulhat a két ország közötti kereskedelmi forgalom növekedéséhez.

 

Garanciális, jogi és mûszaki problémák seregét sorolták fel az e-útdíj projektjébõl kimaradó flottakövetõ cégek vezetõi, amikor arról kérdeztük õket, miért nem kell nekik az útdíjszedésbõl származó bevétel. Aki bent van, az sem tagadja, hogy nagy a rizikó.

Az elektronikus útdíj bevezetésével kapcsolatos, év eleje óta tartó bizonytalanság és az információhiány nemcsak a fuvarozói szektort, de a megbízókat is sújtja.

Véget vetne a kormány adócsomagja annak a lehetõségnek, hogy egyes települések a nullaszázalékos iparûzési adóval magukhoz csábítanak fuvarozó cégeket, amelyek azonban csak papíron jelentkeznek be hozzájuk. A gépjármûadóra hajtó kistelepüléseknek azonban az lehet az igazi csapás, hogy a tervek szerint a kormány elvenné ezt az adónemet a helyi önkormányzatoktól, így a cégekért közöttük kialakult verseny értelmét veszítené.

« 1. oldal »