2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 

Budapest – Bocsánatkérésre szólította fel a kormányfõt és az államfõt, és érdemben tárgyalóképes kormányzati delegáció felállítását követelte a keddi oktatási demonstráción Pukli István iskolaigazgató, aki ezek elmaradása esetére egyórás országos pedagógussztrájkot helyezett kilátásba a Kossuth téren elmondott beszédében.

Láthatósági eszközöket kaptak a berettyóújfalui kisdiákok a helyi rendõrtõl és polgárõröktõl.

A debreceni Tóth Árpád Gimnázium egyik osztályterme teljesen üres maradt, a Medgyessy Ferenc Gimnázium egy elsõs osztályában a negyvenbõl tizenhárman hallották az iskolában a napindító becsengetést, a hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskola hetedikeseinek egyik csoportjában hárman válogathattak a huszonkét üres ülõhelybõl, de a Levendula Óvoda nagycsoportjában sem volt vita hétfõn a játékokon: egyetlen gyerek ment be. Az oktatási reformokat sürgetõ Nem leszek suliban civil kezdeményezés hatása érezhetõ megyénkben.

Demonstráltak a tanárok, az egészségügyisek és a közalkalmazottak szervezetei. Sztrájkra készülnek a BKV-sok és a volánosok. Panaszkodnak a vízügyisek. A MÁV-osok elégedetlenek a vasúttársaság bérajánlatával. Lázár János azt mondta, a kormány szinte minden közszolgáltatást államosítana. Tarlós Istvánék beterjesztették Budapest költségvetését, amely szerint a fõváros egyebek mellett a rezsicsökkentés miatt van bajban. Szépen nõtt a GDP decemberben, és jól állt a költségvetés januárban. Rogán Antal minisztériuma pluszpénzt kapott. Új rendelet jelent meg a csokhoz. Több külföldi jött Magyarországra nyaralni, és több magyar ment Horvátországba. Ez volt a héten a gazdaságban.

Hosszú ideig nem volt néptánctanára a település iskolájának, most azonban Debreczeniné Bittó Angéla magyar és Grósz György román táncoktató személyével megoldódott a probléma.

Matematikából és szövegértésbõl vezették be a diákok tudatos és célirányos fejlesztését a berettyóújfalui tankerület körzetébe tartozó intézmények vezetõi az elõzõ tanévben.

Napi nyolc óra folyamatos figyelés, otthon pedig rengeteg házi feladat – a hazai oktatási rendszer ezt várja a diákoktól, a kormányzati álláspont szerint ráadásul még többet kellene tanulni. Ezt a hajtást egy felnõtt is nehezen bírná, mégis sok szülõ örül, ha terhelik a gyerekét, mert úgy gondolja, hogy csak ez vezethet a sikerhez. Az eredmények azt mutatják, hogy mindez teljesen felesleges: a hazai oktatási rendszer ugyanis nem versenyképes, az egyre több és felesleges tananyag helyett pedig azt kellene megtanítani, hogy a bárhol megszerezhetõ információkat hogyan lehet felhasználni.

Blog

Beviszik a 21. századi, modern technológiát az óvodákba is. Reméljük, nem jutnak olyan sorsra, mint a tíz évvel ezelõtti, kakaóbiztos számítógépek. Az igény egyre nagyobb: úgy kell a digitális írástudás, mint a hagyományos.

A szlovák bérektõl ideális esetben is 10 évre, a német életszínvonaltól 40 évre vagyunk hiper-optimista forgatókönyvek szerint. Hogy a lemaradásunkat egyszer behozzuk, nem lehet elégszer hangsúlyozni az oktatás fontosságát. Ebben a gyorsulva fejlõdõ világban olyan oktatási rendszert és közeget kellene kialakítani, amely a jövõ munkaerejének tudását nem szûkíti le egy területre, hanem megtanít gondolkodni, alkalmazkodni, cselekedni, változtatni, tájékozódni és tanulni.

Négyezerrel kevesebb gyerek ül be az iskolapadba szeptember 1-jén. A szülõk többségének hatalmas anyagi megterhelés a tanévkezdés. A hitelszakértõ szerint a szeptember nem váratlan esemény, próbáljuk meg hitelfelvétel nélkül megúszni a becsengetést. Kiszámoltuk, hogy a két-három gyerekes családoknak akár 200 ezer forintba is kerülhet a beiskolázás.

Nem lát olyan szándékot Romániában Kántor Zoltán, hogy belátható idõn belül megadja az autonómiát az ott élõ magyarságnak. A Nemzetpolitikai Kutatóintézet vezetõje szerint Európában rengeteg multikulturális állam van, de a kisebbségeknek maguknak kell kiharcolniuk a jogaikat. Úgy látja, a szerb–magyar határon lévõ kerítés nem befolyásolja a nemzetpolitikát.

  • A Nemzetpolitikai Intézet évente 35-40 millió forintból gazdálkodik.
  • Menekültekkel nem foglalkoznak.
  • Kántor Zoltán igazgató szerint belátható idõn belül nem lesz autonómia.
  • Az erõs magyar gazdaság a határon túli magyaroknak is jó.

A szabad felhasználású diákhitel kamata 4,9 százalékra csökkent július 1-jétõl, ez a legalacsonyabb kamat a diákhitel 14 évvel ezelõtti bevezetése óta - közölte a Diákhitel Központ vezérigazgatója.

Péntektõl június 30-ig módosíthatnak a tankönyvfelelõsök az április 30-ig leadott alaprendeléseken – közölte az Emberi Erõforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelési államtitkársága az MTI-vel.

Augusztus 3. és 25. között minden iskola megkapja a szükséges tankönyveket, amelyeket azután a tankönyvfelelõsök szeptember 1-jéig átadnak a diákoknak, illetve a szülõknek – közölte Hegedüs István, az Emberi Erõforrások Minisztériumának (Emmi) tankönyvellátásért felelõs miniszteri biztosa szerdán Debrecenben, az Alföldi Nyomdában tartott sajtótájékoztatón.

Tervei szerint az általános iskola alsó tagozatában tanító, diabéteszes gyermekekkel kapcsolatba kerülõ pedagógusokra is kiterjeszti oktatóprogramját az idén tízéves Egy Csepp Figyelem Alapítvány.

Tervei szerint az általános iskola alsó tagozatában tanító, diabéteszes gyermekekkel kapcsolatba kerülõ pedagógusokra is kiterjeszti oktatóprogramját az idén tízéves Egy Csepp Figyelem Alapítvány.

A pedagógus-életpályamodellnek köszönhetõen januártól 15 ezer tanár jövedelme emelkedik jelentõs összeggel. A minõsítésre ma éjfélig lehet jelentkezni. Hétfõn 115 ezer diák kezdi meg az érettségi vizsgákat.

Az Eduline információi szerint a középszintû matematika érettségi elsõ részében a többi között logikai feladatokat kell megoldaniuk a kedd délelõtt vizsgázó diákoknak.

Volt egyszer rég egy tanyasi iskola a hajdúszoboszlói körzetben, a szép nevû Angyalházán, a pusztán, az Aranyszeg nevû tanyán. Összesen 449 kisdiák koptatta ott az iskola padlóját az 1939/40–es tanévtõl az 1970/71-es tanévig, a második világháború idején is.

Az elsõ részben küzdöttek az idõvel, a másodikban a „múzsájuk” volt.

Ma reggel a matematika írásbelikkel folytatódnak az érettségik. Középszinten 1 252 helyszínen 77 236 vizsgázó, emelt szinten 84 helyszínen 3 696 diák ad számot tudásáról.

« 1. oldal »  Következő »