A kutató szerint túlértékelik magukat a wellness szállodákForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-07-16 14:04:12 Nyomtatás - Hír webcíme: www.biharlap.hu/hir/13598
Címkék: Bihari hírek, wellness szálloda, hotel, wellness
Sokszor nem, vagy csak speciális esetben igénybe vehetõ akciókat hirdetnek, vagy olyan szolgáltatásokat tüntetnek fel, amelyek csak korlátozottan érhetõek el, és elõszeretettel alkalmazzák az "optikai tuningot" is - állapította meg a BGF adjunktusa.

A wellness szállodák magasabbra értékelik saját minõségüket, mint vendégeik - derül ki Karakasné Morvay Klára, a Budapesti Gazdasági Fõiskola (BGF) adjunktusának kutatásából. A kérdõíves vizsgálat közel 50 wellness szálló mintegy 815 magyar szállóvendégével, valamint 23 szállodai szakember megkérdezésével készült - közölte a BGF. Az öt szolgáltatásminõségi jellemzõ - a tárgyi környezet, szolgálatkészség, megbízhatóság, biztonság és empátia - közül a vendégek kizárólag az elsõt értékelték magasabbra, mint maguk a hotelek. A kutatás szerint, bár a hazai vendégek alapvetõen elégedettek a wellness szállodákkal és a szolgáltatások minõségével, a megbízhatóságot gyakran kifogásolják.

Elõfordul, hogy a hazai szállodák mást jelentetnek meg hirdetéseikben, mint ami a valóság. A mélyinterjús vizsgálat szerint a legjellemzõbb az, hogy a hotelek nem, vagy csak speciális esetben igénybe vehetõ akciókat hirdetnek, vagy olyan szolgáltatásokat tüntetnek fel, amelyek csak korlátozottan érhetõek el. Alkalmazzák az optikai tuningot is: gyakori, hogy olyan beállításokkal készítik a fotókat, hogy a szobák, a medencék nagyobbnak tûnjenek, mint amekkorák a valóságban. Amíg nincs szemléletváltás, elkerülhetetlen, hogy a hirdetések túlzásai miatt nagyobb elvárással érkezõ vendégek csalódjanak - állapította meg a BGF adjunktusa.

A kutatásban részt vevõ hazai vendégek arról számoltak be, hogy jellemzõen csak a foglalást megelõzõ információszerzésre használják a közösségi médiumokat, a pihenés során szerzett tapasztalataikat pedig csak a családdal és a szûk baráti körrel osztják meg - hívta fel a figyelmet a BGF adjunktusa. A vizsgálat rámutatott arra is, a hazai vendégek elvárásai változnak: továbbra is fontos a választásnál az ár, de a vendégek 40 százaléka már elõtérbe helyezi a minõséget, és ezért hajlandó többet is fizetni. Egyre többen keresik azt a hozzáadott értéket, amely megkülönbözteti az adott szállodát a versenytársaktól - emelte ki Karakasné Morvay Klára. Hozzátette: a fejlesztések iránya így várhatóan a tematikus hotelek kialakítása felé mutat.

A felmérés szerint a magyar vendégek általában a 3-4 napos hosszú hétvégéken látogatnak wellness szállodákba, amelyeket elsõsorban a kellemes hangulat, a csendes, nyugodt környezet miatt kedvelnek. Ezek mellett finom és kiadós étkezéseket várnak el, az egészségtudatos élelmiszerek iránti igény egyelõre még háttérbe szorul a pihenni vágyók elvárásai között. A szolgáltatások közül pedig elsõsorban a hagyományos wellness, egészségmegõrzõ programokat keresik: a masszázst, a szaunát, a sportolási lehetõségeket, illetve a szépészeti-kozmetikai kezeléseket.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Véleménye van? Írja meg!