Cetelem: egyre tudatosabbak az eur�pai fogyaszt�kForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-04-02 10:07:55 Nyomtatás - Hír webcíme: www.biharlap.hu/hir/18363
Címkék: Bihari h�rek, cetelem, Cetelem K�rk�p 2015, felm�r�s, fogyaszt�, v�s�rl�s
Az eur�pai fogyaszt�k egyre tudatosabban v�s�rolnak, k�l�n�sen igaz ez a magyarokra, akik v�s�rl�saikhoz �s p�nz�gyi d�nt�seikhez is mind t�bben haszn�lj�k az �sszehasonl�t� oldalakat – der�l ki a Cetelem K�rk�p 2015 adataib�l, amelyet kedden mutattak be a sajt�nak.

Az �vente megjelen� Cetelem K�rk�p k�sz�t�s�hez ez�ttal 8700 – ebb�l Magyarorsz�gon 500 – fogyaszt�t k�rdeztek meg 12 orsz�gban.

Vincent Ollivier vez�rigazgat� a sajt�t�j�koztat�n kiemelte: a magyar gazdas�g 2013 v�ge �ta ism�t fellend�l�ben van, a 2015-�s k�rk�p Magyarorsz�gra prognosztiz�lja a legmagasabb fogyaszt�st Lengyelorsz�g mellett.

Luk�csi Zolt�n marketingigazgat� elmondta: az eur�paiak haz�juk �ltal�nos helyzet�r�l alkotott k�pe 2008-t�l 2013-ig folyamatosan romlott, tavaly azonban megfordult a trend. A 2015-�s k�rk�p adatai is a n�vekv� optimizmust mutatj�k, az orsz�gok �ltal�nos helyzet�t t�zes sk�l�n �rt�kel� pontsz�m eg�sz Eur�p�ra vet�tve 4,3-r�l 4,6-ra n�tt. Egy�ni helyzet�ket – az el�z� �vekhez hasonl�an – az id�n is kedvez�bben �t�lik meg az eur�pai fogyaszt�k, mint orsz�guk�t, az ezt jelz� mutat� eur�pai szinten 5,2-r�l 5,5 sz�zal�kra emelkedett, Magyarorsz�gon pedig 4,2-r�l 4,4-re – tette hozz�.

Az eur�paiak t�bbs�ge – 62 sz�zal�ka – �gy gondolja, megv�ltozott a v�s�rl�shoz val� hozz��ll�sa az elm�lt �t �vben. A magyarokn�l ez az ar�ny el�ri a 80 sz�zal�kot.

T�zb�l nyolc v�laszad� �ll�totta, hogy jobban megn�zi az �rakat, �s tudatosabban v�s�rol, mint a v�ls�g el�tt. Magyarorsz�gon az emberek 90 sz�zal�ka jobban odafigyel az �rakra v�s�rl�skor, mint �t �vvel ezel�tt, 63 sz�zal�kuk sokkal ritk�bban v�s�rol “hirtelen felindul�sb�l”, impulz�van, mint a v�ls�g el�tt. Vincent Ollivier szerint a magyar fogyaszt�k gondolkodnak a leghosszabban v�s�rl�s el�tt, m�g a franci�kat az “�r�mszerz�s” motiv�lja.

Eur�p�ban egyre ink�bb el�t�rbe ker�l a k�z�ss�gi fogyaszt�s �s a haszn�lt t�rgyak ad�sv�tele. Az eur�pai v�laszad�k csaknem 30 sz�zal�ka, m�g a magyarok 37 sz�zal�ka a kor�bbin�l gyakrabban v�s�rol haszn�lt �rucikket. Luk�csi Zolt�n az alternat�v fogyaszt�si form�k k�z�l kiemelte m�g a drive-in szolg�ltat�st �s a g�pek, berendez�sek megoszt�s�t, p�ld�ul amikor egy utca lak�i k�z�sen v�s�rolnak f�ny�r�t. Az eur�pai �tlag ezekn�l 15, illetve 9 sz�zal�k, m�g a magyar 18, illetve 16 sz�zal�k.

Mindek�zben az internet �s a mobiltelefonos technol�gi�k kulcsfontoss�g�v� v�ltak a v�s�rl�sok szempontj�b�l, egyre t�bben haszn�lj�k az �r- �s szolg�ltat�st �sszehasonl�t� oldalakat is. M�r nemcsak a term�keket, de a banksz�mla szolg�ltat�sokat �s a hiteleket is ezeken az oldalakon v�lasztj�k ki. M�g 2013-ban a Cetelem weboldal l�togat�inak 3 sz�zal�ka, addig 2014-ben m�r 20 sz�zal�ka �rkezett ilyen oldalakr�l.

Luk�csi Zolt�n szerint �ruhitelez�s�k volumene nem fog v�ltozni a vas�rnapi z�rvatart�s miatt. Partnereik h�tf�t�l szombatig hosszabb ideig vannak nyitva, ehhez igazodott a Magyar Cetelem Bank is – mondta.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Véleménye van? Írja meg!