Sale, rebajas, soldes, leárazás. Minden nyelven vásárlásra hívogatnak a ruházati üzletek. Az egyik budapesti bevásárlóközpontban majdnem az összes bolt féláron kínálja áruit, de találkozni akár 70 százalékos árleszállítással is.
„Korábban jöttek be a szezonális termékeink, és akkor egy kicsit korábban is tudtuk indítani az akciózást” – mondta Faragó Lászlóné üzletvezetõ.
Az akciózás csak részben lendít a forgalmon, kell hozzá a jó idõ is. Volt, akit nem is érdekelt az árleszállítás.
„Nyaralás elõtt feltétlen szükséges egy-két dolgot beszerezni, fürdõruhákat, nyári ruhákat, nem a leárazások miatt jöttünk most” – mondta egy vásárló.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség adatai szerint 2007 óta folyamatosan csökken a kiskereskedõk forgalma, és az akciókkal csak a vásárlók egy részét tudták megtartani. Három év alatt már több ezer ruházati üzlet ment csõdbe.
„Bizonyára akad olyan kereskedõ, aki 2007-ben kitette a leárazás táblát, és azóta is ott van, hiszen a kereskedõk arra kényszerülnek, hogy amikor csökken a vásárlóerõ, kevesebb vásárló megy be az üzletbe, akkor folyamatosan próbálják becsalogatni õket a boltba” – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség fõtitkára.
A fogyasztóvédõk arra figyelmeztetnek, hogy a leárazott termékekre is ugyanúgy vonatkozik a garancia, így reklamálni az akciós árukkal is lehet, a kereskedõk nem mondhatják azt, hogy azokat nem lehet visszavinni.