2018. április 22. Vasárnap, Csilla, Noémi.
 


Étrendünk döntő jelentőségűDebrecen – A helyes táplálkozás olyan, mint egy piramis. A piramis alapját a gabonamagvak képezik. Ezek nagy mennyiségű keményítőt tartalmaznak, melynek elégetéséből nyeri szervezetünk a legtöbb energiát. Ugyanakkor a gabonamagvak fehérje- és foszfortartalma alacsony és nem tartalmaznak elegendő esszenciális – szervezetünk által elő nem állítható – aminosavat, így étrendünk kiegészítésre szorul.

Tragikus koleszterinszint2015-05-13 05:23:45

Már a fiatal korcsoportot is érinti a magas értékek problémája.

Sokkal többet vagyunk hajlandóak költeni azokra az ételekre, amikről azt gondoljuk, egészségesek. Bio, teljes kiőrlésű, csökkentett cukor-, zsír- és szénhidráttartalom. Sok élelmiszert azonban teljesen feleslegesen veszünk meg horror összegekért.

Ajánlott cukorfogyasztás2015-04-07 10:53:14

A magyar gyermekek cukorfogyasztása világszinten az alacsonyabb tartományba sorolható.

A müzli az egyik legegyszerűbben elkészíthető reggeli. Nem kell hozzá más, mint némi aszalt gyümölccsel, olajos maggal felturbózott müzlikeverék, tej, joghurt, lehetőség szerint friss gyümölcs.

Ha a kedvenc kekszünk eltűnik a boltból, valószínűleg túl egészségtelen volt...

Az étkezés minden sejtben változásokat okoz, beleértve a spermiumokat és a petesejtet is.

A túlzott, illetve nem megfelelő szerkezetű fehérje fogyasztása az első két életévben növeli mind a későbbi elhízás, mind az allergia kockázatát - írta a Magyar Gyermekorvosok Társasága az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében.

A magyarok többsége odafigyel, hogy egészségesen táplálkozzon.

Megfelelő étkezéssel sokat tehetünk a hipertónia leküzdéséért.

Fogyasszunk több halat2015-01-25 11:39:35

Könnyen emészthető, megelőz bizonyos betegségeket és még a fogyni vágyóknak is remek választás lehet.

A bőséges halfogyasztás hozzájárulhat egészségünk megőrzéséhez.

Ha Ön dohányzik, reggelente nehezen ébred, a zöldségek helyett inkább az alkohol a barátja, és még nevetni sem szokott magán, akkor nagyobb a szívinfarktus-kockázata.

A kölest nemcsak tápanyagtartalma miatt kell szeretnünk! Egyike azon kevés teljes gabonáknak, melyek gluténmentesek és lúgosítanak.

Az első és egyben legegyszerűbb szabály: együnk Magyarországon honos dolgokat, s a legjobb, ha előkeressük nagyanyáink szakácskönyveit és receptjeit.

Napjaink rohanásában, ahol a stressz és a szervezetre káros külső hatások mindennaposak, egyáltalán nem mindegy milyen élelmiszereket, italokat fogyasztunk. Számtalan negatív tényező rövidíti meg az életünket, melyekbe sokszor bele sem gondolunk, holott hosszútávon megannyi betegség kiváltó okai lehetnek.

Többet eszünk, mint kellene – állítják a kutatók. Vannak olyan létfontosságú tápanyagok, amelyekből kevesebbet fogyasztunk, mint kellene, másokból pedig túlzásokba esünk – erről is szó volt a Napközben csütörtöki adásában.

Komoly ellenérzése van az embernek a mesterséges édesítőszerekkel kapcsolatban is. Érdekes módon gyakran napvilágot lát róluk valami csalafintaság.

Jóval kevesebb cukrot és zsiradékot fogyaszt a lakosság, mint hét éve.

Szinte hetente újabb zöldségfélét emlegetnek a szuperélelmiszerek között, ami megnehezíti a választást az egészségtudatosan táplálkozók számára. Mitől lesz a zöldségből szuperzöldség?

Sok zöldség, gyümölcs és szójabab, kevesebb tejtermék és vörös hús, az alkohol mellőzése, valamint a rántott és grillezett ételek kiiktatása.

Az egészséges táplálkozás egyik alappillére a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogyasztás, mégis amikor az étrend összeállítására kerül sor, a gombafélék többnyire kimaradnak a választásból.

A transzzsírsavakkal kapcsolatban régóta tart a nemzetközi „elmélkedés”. A szakemberek korlátozott és óvatos fogyasztásukra hívják fel a figyelmet.

A helyes táplálkozás egészségre gyakorolt kedvező hatásairól rengeteget hallottunk már, ám a jó étrend a hangulatot is pozitívan befolyásolhatja. Az effektus a szakemberek szerint kettős irányú: nemcsak az ételek vannak hatással a hangulatra, hanem jó- vagy rosszkedvünk függvényében választjuk ki az elfogyasztandó élelmiszereket is.

Egy amerikai gasztroenterológus nevéhez köthető az a furcsa, de egyre nagyobb népszerűségnek örvendő diéta, amely a zsírégetést cukormentes jégkása és jeges víz elfogyasztásával serkenti. Mivel a jeget az emésztéshez a szervezetnek először fel kell melegítenie, a többletmunka a diéta atyja szerint komolyan felpörgeti az anyagcserét.

« 1. oldal »  Következő »
Címkék 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!