Utolsó módosítás: 2014-06-30 13:01:07 |
|
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint az idei nyári kiárusítások alatt az árzuhanások mértéke és a kiárusításba vont cikkek köre is szûkebb lehet a korábbiaknál. Az OKSZ hétfõi közleménye szerint a kisebb kiárusítási hullám oka a ruházati piac helyzetének javulása.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a ruházati termékek vásárlásának értéke 2012-ben 405 milliárd forint volt, míg 2013-ban 423 milliárd, azaz változatlan áron számítva 5 százalékkal növekedett a ruházati kereskedõk bevétele.
A korábbi években, a nyári hónapokban, július-augusztusban 30-32 milliárd forintot költöttek ruházati termékekre a vásárlók, 2013-ban 34-35 milliárd forintot, 2014-ben pedig további emelkedés várható, az év elsõ idõszakának eredménye alapján.
A jelentés szerint az idei elsõ negyedévben 14 százalékkal nõtt a költekezés a ruházati piacon, áprilisban pedig a tendencia folytatódott, átlag felett, 12 százalékkal bõvült a piac.
A ruházati piac a kiskereskedelem mintegy 6 százalékát adja.
Az OKSZ közleménye szerint a ruházati kereskedelem megugrásában feltehetõen szerepet játszik az online pénztárgéprendszer is, emiatt azonban akciók nem maradnak el.
A szövetség kiemeli, hogy a leárazások során csak a kereskedõ által kiválasztott termékekre vonatkozik az árengedmény és nem a teljes portfólióra. A leárazás idõszakáról, a kiárusításra kínált termékekrõl és az akció mértékérõl a kereskedõ szabadon dönthet.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|