Utolsó módosítás: 2014-10-01 07:47:34 |
|
Hét várost érintõ országos koncertkörútra indul a Kelemen-kvartett októberben. A hangversenyeken azonos mûsorral lépnek fel, Haydn, Bartók, Kurtág és Brahms egy-egy mûvét játsszák. Kelemen Barnabás hegedûmûvész, a kvartett primáriusa a turnét felvezetõ hétfõi budapesti sajtótájékoztatón elmondta, hogy elsõ országos koncertkörútjuk célja a nagy magyar vonósnégyes hagyományok újjáélesztése és továbbvitele.
Hangsúlyozta, hogy a vonósnégyesezés eredetileg nem professzionális zenészek produkciója volt, hanem zenekedvelõk “örömzenélése”. Ezt a hangulatot, közvetlenséget próbálják meg õk is megteremteni koncertjeiken – magyarázta.
A vonósnégyes (Kelemen Barnabás – I. hegedû, Kokas Katalin – II. hegedû / brácsa, Varga Oszkár – II. hegedû / brácsa, Kokas Dóra – cselló) október 6-án a hódmezõvásárhelyi református ótemplomban kezdi a Pentaton Koncertügynökség által szervezett turnét. Október 7-én a Debreceni Egyetem aulájában, 9-én Sopronban, a Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központ Munkácsy Szalonjában, majd 15-én a pécsi Kodály Központban lépnek fel.
A körút decemberben folytatódik: 1-jén Kecskeméten, a Református Újkollégiumban, 2-án Zalaegerszegen, a Városi Hangverseny- és Kiállítóteremben, végül 4-én a Gyulai Várszínház kamaratermében zenél a kvartett.
Az esti koncertek elõtt az együttes egyórás matinékoncertet ad fiataloknak, amelyen szabadon beszélgetve vezetik be õket a komolyzene és a kvartettmuzsika rejtelmeibe. A diákok megismerkedhetnek a hangszerekkel, és ízelítõt kapnak az esten felcsendülõ mûvekbõl.
A kvartett a turné egyes állomásain azonos mûsort ad elõ: Haydn d-moll vonósnégyesét (“Quinten Quartett”), Bartók Béla 4. vonósnégyesét, Kurtág György Six moments musicaux címû mûvét, valamint Brahms a-moll vonósnégyesét.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az együttes a magyarországi turné mellett az õsz folyamán fellép többek között az amszterdami Concertgebouw-ban, a londoni Wigmore Hallban és a bécsi Musikvereinban.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|