2024. április 29. Hétfő, Péter.
 
Közel 2,2 millió euró támogatás a borászati termékek külpiaci promóciójáhozForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-02-21 12:14:20
Közel 2,2 millió euró támogatást igényelhetnek hegyközségek, szõlészeti, borászati termelõk a borászati termékek harmadik országokban 2015 és 2017 közötti promóciójához, a földmûvelésügyi miniszter errõl szóló rendelete a Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg.

A támogatás olyan programhoz igényelhetõ, amely az oltalom alatt álló, eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkezõ, illetve a borszõlõ fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek harmadik országokban történõ megismertetését és promócióját célozza. A célországok között van az Amerikai Egyesült Államok, Fehéroroszország, Japán, Kanada, Kazahsztán, Kína, Mexikó, Oroszország, és Svájc.

A Fazekas Sándor miniszter aláírásával megjelent rendelet szerint az akció idõtartama a három évet nem haladhatja meg, a meghatározott célországok valamelyikére, vagy ezek közül több célországra kell irányulnia, és legalább 10 akcióból kell állnia. Az akció olyan tevékenységek összessége, amely egy borpiaci éven belül valósul meg, és megfelel a mezõgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról szóló európai parlamenti és tanácsi rendeleteknek. A program idõtartama nem lehet rövidebb, mint egy év, illetve amennyiben annál kisebb idõtartamú, akkor legalább három különbözõ intézkedéstípust meg kell valósítania.

A rendelet szerint a programot a borpiaci éveknek megfelelõ éves idõszakokban kell megvalósítani. A megvalósítás idén május elsejétõl a 2016/2017-es borpiaci év végéig tarthat.

A támogatási keretösszeg a 2014/2015-ös borpiaci évben 724 000 euró, a 2015/2016-os borpiaci évben 458 500 euró, a 2016/2017-es borpiaci évben 1 millió euró. A támogatás mértéke a támogatásra jogosult költségek 50 százaléka. Az egy program megvalósításához igényelhetõ támogatás összege legalább 25 ezer euró, legfeljebb 250 ezer euró.

Programjavaslatot benyújthat hegyközségi tanács, valamint hegyközség, szõlészeti termelõ, borászati termelõ, szõlészeti és borászati felvásárló, továbbá olyan civil szervezet, amely tagjainak legalább 75 százaléka szõlészeti termelõ, borászati termelõ, szõlészeti és borászati felvásárló, valamint a szervezet szõlészeti és borászati tevékenységet végez. Kérelmezõ lehet még gazdasági társaság, amelynek legalább egy tulajdonosa hegyközségi tag.

A program megvalósítása során a promóciós anyagokon a Magyar Bor arculati kézikönyv elemeinek alkalmazása szükséges, amely a Magyar Turizmus Zrt. honlapján érhetõ el. A rendelet részletesen meghatározza az elszámolható költségeket, és szabályozza az akciók megvalósítását is.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!