2024. április 28. Vasárnap, Valéria.
 
Torokgyógyszertõl a klasszikus ízig - 10 féle kólát kóstoltunkForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-03-21 08:43:01
Mindenki tudja, milyen ízrõl beszélünk, amikor azt mondjuk, klasszikus kóla. De tényleg az a legjobb? Szerkesztõségi tesztünkben tízféle üdítõt próbáltunk ki.

A termékteszten öt kollégánk véleményét kértük ki az üdítõkkel kapcsolatban. A termékeket 1-10 pontig értékelhették és természetesen nem tudták, melyik márkát kóstolják.

A lista legalján a Márka és a Dennis kóla végeztek, árukat tekintve ezek nem a legdrágább termékek. Elõbbibõl 145, utóbbiból pedig 85 forintért vettünk fél litert. – Erõt kell vegyek, hogy ezt megigyam, olyan, mint a besûrûsödött gyógyvíz és émelyítõen édes - mondta a Márka kóláról kollégánk, akinek a többiek is osztották véleményét. Egyikük így fogalmazott: nem fogyasztásra ösztönzõ szaga van, az íze pedig olyan, mintha egy fém csõrendszeren ment volna keresztül. (13 pont)

A Dennis kóla szintén nem aratott nagy sikert a szerkesztõség tagjai között. - Aki nosztalgikusan fel akarja idézni a gyermekkori torokgyulladására kapott gyógyszer ízét, az mindenképp ezt a kólát igya, ugyanis ennek olyan az íze - vélekedett az üdítõrõl munkatársunk, de más is az orvosság ízét vélte felfedezni. - Jól néz ki, az illata is megfelelõ, de pocsék az íze. Abszolút csalódás a kinézete után, fura az utóíze, mint valami torokfájás elleni gyógyszer. (13 pont)

Tesztünk utolsó elõtti helyén a Spar Budget kóla végzett. Ebbõl a termékbõl két litert kaptunk mindössze 84 forintért, de a kóstolók szerint nem is ér többet ez az üdítõ. - Semleges, jellegtelen az illata, az íze pedig borzasztó. Olyan, mintha földet szórtak volna bele. Lehet, hogy attól ilyen fekete? - tette fel a kérdést munkatársunk, miközben botrányosnak minõsítette a kólát. Egyik kolléganõnk szerint se íze, se bûze nincs ennek az üdítõnek. - Nem túl szénsavas, és vízízû, egyszerûen rossz - szögezte le. (16 pont)

A Tesco sajátmárkás kólája és az Apenta azonos pontszámot kapott a tesztelõktõl. A hipermarket kólájából két litert kaptunk 200 forintért, a másfél literes Apentáért pedig 99 forintot hagytunk a boltban. - Nincs benne buborék, olyan, mintha vízbe szörpöt öntöttem volna, de abból sem sokat - mondta el Tesco kólájáról egyik alanyunk. - Ennek nem illata, hanem szaga van, mint az olvasztott mûanyag, és kevés benne a buborék. Nem szívesen kínálnám meg ezzel az ismerõseimet - fogalmazott egy másik tesztelõnk. (19 pont)

- Ezt mintha patikában kutyulták volna össze. A papírra nyugodtan rá lehetne írni, hogy használata elõtt kérdezze kezelõorvosát, gyógyszerészét - mondta tesztelõnk az Apentáról, de egy másik kollégánk is markáns véleményt fogalmazott meg róla: olyan az illata, mint a kacsás WC-illatosítónak. De mitõl savanyú? Több benne a citrom, mint a kóla? (19 pont)

 

A Fresh Colából fél litert vásároltunk 100 forintért, de ez még mindig gyanús volt a tesztelõknek. - A színe tetszetõs, a whiskyre emlékeztet, viszont illata nem sok van, és az íze is felejthetõ - hangzott el a teszten, amit a többiek is megerõsítettek. - Nem  lehet rajta átlátni, van benne anyag, de olyan, mintha szódabikarbónát ennék. Nem értem, mitõl ilyen az íze - jegyezte meg kollégánk. (23 pont)

Szerkesztõségi tesztünkön holtversenyben két termék ért el harmadik helyezést: a nem a kólafélék családjába tartozó, de azzal néhány tekintetben rokonítható Dr. Pepper és az Ice Gold. Elõbbibõl 209 forintét sikerült fél litert vásárolnunk, míg az Ice Goldból két litert kaptunk 99 forintért. - Határozottan édes illat, a karácsonyi szaloncukorra emlékeztet, de túlságosan édes - mondta kóstolás után tesztelõnk a Dr. Pepper üdítõrõl. Kolléganõnk viszont kifejezetten finomnak találta ezt a márkát. Megjegyezte, kicsit olyan, mint amit meggylével dúsítottak. (30 pont)

- Ez biztos valamelyik jó minõségû lehet, mert nincs erõs illata és az íze is kellemes - fogalmaztak többen az Ice Gold termékrõl. Egy másik kollégánk viszont a rovarirtó ízét vélte felfedezni benne, amelyet egyszer még gyerekként kóstolt. (30 pont)

A dobogó második helyén a Coca-Cola foglal helyet, amelybõl 219 forintért vásároltunk fél litert. - Sárgásbarna a színe és nincs kifejezetten erõs illata, de legalább szénsavas. Aki böfögõversenyt akar otthon tartani, ezt válassza - ajánlotta kolléganõnk. Egy másik munkatársunk szerint a kóla kellemesen citromos és karamellillatú egyszerre, illetve buborékok is kellõ számban vannak benne. Egy harmadik kollégánk szerint viszont a kólának szúrós a szaga, ami könnyezésre készteti az embert, de mint mondta, az íze kellemes. (32 pont)

Az elsõ helyezést a Pepsi érte el. Ebbõl a márkából ugyancsak fél litert vásároltunk, 209 forintért. - Karamellás az illata, kellõképpen bubis, kellemes az íze. Ilyennek kell lennie egy kólának - jelentette ki kollégánk. Egy másik tesztelõnk ugyancsak azt emelte ki, hogy a kóla megfelelõen szénsavas, és az íze is finom. Viszont akadt olyan is, aki úgy vélte, ez az üdítõ túlságosan savas és csípi a nyelvet. (34 pont)

A végeredmény:
Pepsi (34 pont)
Coca-Cola (32 pont)
Ice Gold (30 pont)
Dr. Pepper (30 pont)
Fresh Cola (23 pont)
Apenta Cola (19 pont)
Tesco Cola (19 pont)
Spar Budget (16 pont)
Dennis (13 pont)
Márka (13 pont)Üdítõk cukortartalma (100 ml-ben)
Fresh Cola: 10,5 grammDr. Pepper: 6,8 gramm


Coca-Cola: 11,2 gramm

Pepsi: 11 gramm

Apenta Cola: 4,1 gramm

Spar Budget: 0,1 gramm

Ice-Gold: 0 gramm

Tesco sajátmárkás: 4,3 gramm

A Márka és a Dennis üdítõk címkéjén a cukortartalom nincs feltüntetve

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!