Így drágul szeptember 1-tõl a közlekedés: íme, a kormány új szabályai | Forrás: hirposta.hu |
Utolsó módosítás: 2012-08-30 09:15:09 | Nyomtatás - Hír webcíme: www.biharlap.hu/hir/6923 |
Módosul a közösségi közlekedésben alkalmazott díjrendszer 2012. szeptember 1-jével. Az emelt szintû szolgáltatások pótjegyárai az utazási távolsággal arányosan alakulnak, az autóbuszos felár bevezetése versenyképesebbé teszi a vasúti InterCity és EuroCity járatokat, mindemellett a jegyek esetében megszûnik, a bérleteknél azonban megmarad az öt kilométeres övezetû helyközi tarifa.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI érdeklõdésére közölte: a közösségi közlekedés versenyképességének javítása érdekében a vasúti utazást támogató és a szolgáltatások színvonalához igazodó tarifarendszer kialakítására törekszenek. Az átalakítás elsõ lépéseként az eddig egységes tarifarendszert országos, elõvárosi és regionális szolgáltatásokra bontott elemek váltják fel, szerencsére döntõ részben változatlan díjtételekkel. Az új felosztás a késõbbiekben lehetõséget nyit a többszintû díjszabás alkalmazására az eltérõ minõségû és jellegû szolgáltatások igénybevételekor. A kezdetben korlátozott körben bevezetendõ autóbuszos felár szintén a távolsági övezettel arányosan nõ majd, és olyan viszonylatokban kell megfizetni, ahol a sûrûn közlekedõ vasút magas szintû szolgáltatást biztosít, ezáltal az autóbuszok utasai számára valódi alternatíva.
Változások a vonatjegyek terén
Az emeltszintû szolgáltatást nyújtó országos vonatjáratokon - IC, EC, EuroNight - fizetendõ pótjegy díja az utazási távolsággal arányosan, a menetjegyek övezeti besorolásához igazodva nõ majd.
Felárat kell fizetni egyes buszokon