2024. április 28. Vasárnap, Valéria.
 
Itt a legfrissebb lista: ezekre a bankokra volt a legtöbb panaszForrás: mfor.hu
Utolsó módosítás: 2013-05-10 11:49:00
2013 elsõ negyedévében 17 százalékkal több panasz érkezett a pénzügyi felügyelethez, mint elõzõ év végén. Az egy évvel korábbi idõszakhoz viszonyítva azonban kevesebb volt már a gond.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) szerda délután tette közzé 2013 elsõ negyedévére vonatkozó fogyasztóvédelmi jelentését, melybõl kiderül, hogy az év elsõ három hónapjában összesen 2046 fogyasztói kérelem érkezett a felügyelethez. Bár a tavalyi utolsó negyedévhez viszonyítva ez közel 300-zal (17 százalékkal) több, 2012 január-márciusához képest 600-zal kevesebb. Utóbbi változásra magyarázat, hogy tavaly a végtörlesztés jelentõsen megdobta a kérelmek számát.

A kérelmeken belül a legnagyobb részben továbbra is pénzpiaci kérelmek érkeztek a PSZÁF-hoz, ráadásul arányuk is 18 százalékkal emelkedett egy negyedév alatt. Összesen 1455 ilyen megkeresés futott be a felügyelethez. A pénzpiaci területen belül kiemelendõ, hogy a pénzügyi vállalkozásokat érintõen az elõzõ negyedévinél 73,5 százalékkal több kérelem érkezett be (373 darab), így a közel 1500 panasz 25 százalékát képviselték. A pénzpiaci kérelmek 67 százaléka a bankokkal, 2,5 százaléka pedig a takarékszövetkezetekkel volt kapcsolatban.

(Forrás: PSZÁF)

Szolgáltatási áganként nézve továbbra is a hitelekkel volt a legtöbb gond (1078 panasz), azon belül is az egyéb hitelekkel, ide tartozik a behajtás, kézizálog hitel, gyorshitel, melyekkel kapcsolatban 225 kérelem érkezett, a második legproblémásabb ág pedig a gépjármûhitelezés volt, ahova 221 panaszt kapott a felügyelet. Egy évvel ezelõtt azonban ennek a számnak még körülbelül csak a felérõl, 124 darabról jelentett a PSZÁF.

A leggyakrabban elõforduló öt kérelemtípus mindegyikénél legalább 25 százalékos emelkedés tapasztalható 2012 negyedik negyedévéhez viszonyítva - derül ki a jelentésbõl. Figyelemre méltó továbbá, hogy 2013 elsõ negyedévében a kamatok mértékével és az egyoldalú szerzõdésmódosításokkal kapcsolatos kérelmek száma elõbbi esetében kétszeresére, utóbbinál többszörösére emelkedett 2012 azonos idõszakához képest.

Dolgozzon a pénzügyi szférában! Válasszon több száz lehetõség közül!

A pénzpiaci szektornál lefolytatott fogyasztóvédelmi eljárásokban megállapított legjellemzõbb jogszabálysértések a panaszkezelési határidõ be nem tartása, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat folytatása volt.

A legtöbbeknek volt problémája a...

A legtöbb panasz 2013 elsõ negyedévében az OTP Bankkal kapcsolatban született meg, mely tekintve piaci részesedését, és ügyfeleinek magas számát, nem túl meglepõ. Számszerûen 216 panasz érkezett a bankkal kapcsolatban a PSZÁF-hoz, mely az összes pénz- és tõkepiaci szektort érintõ kérelem majdnem 20 százalékát jelentette. Ez viszont elmarad a piaci részesedésüktõl. Jelentõs arányban állította kérdéses helyzet elé még a fogyasztókat az Erste Bank - majdnem a piaci részesedésükkel megegyezõ mértékben. A 103, bankot érintõ kérelem a teljes kérelemszám 9,3 százalékát teszi ki. Harmadik pedig a Raiffeisen Bank a hozzá kötõdõ 95 kérelemmel, ami 8,6 százalékos részesedésnek felel meg, ez viszont azt is jelenti, hogy a részesedésüket meghaladó mértékben panaszkodtak az ügyfelek.

Utóbbi állítás érvényes még az AXA Bankra, a CIB Bankra, az FHB-re és a Merkantil Bankra is.

(Forrás: PSZÁF)

Több mint 20 milliós bírságolás egy negyedév alatt

A felügyelet a hatáskörébe tartozó ügyekben a kérelemre és a hivatalból lefolytatott vizsgálatok eredményeként 2013 elsõ negyedévében 100 esetben szabott ki fogyasztóvédelmi bírságot a pénzügyi szervezetekkel szemben, összesen 20,85 millió forint értékben. A jogsértések döntõ többsége  – a korábbi idõszakokhoz hasonlóan – a panaszkezelés, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat körében került megállapításra.

A pénzpiaci szektorból a legnagyobb, 2 millió forintos bírságot szabta ki a PSZÁF a PANNONINVEST LIBRA Pénzügyi Szolgáltató Zrt-re a pénzügyi szervezettel szembeni jogsértés miatt. A Pénzügyi Békéltetõ Testülettel ugyanis nem mutatott együttmûködést, késedelemmel válaszoltak a megkeresésre, sõt a meghallgatáson sem képviseltette magát a cég.

Székely Sarolta
mfor.hu

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!