2024. április 27. Szombat, Zita.
 
A kuponos utazások titkai: így nyaralt a fél országForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2013-09-04 09:09:23
Az idei évben is jól pörögtek a kuponos, bónuszos utazások. A piac legnagyobb szereplõi elmondták, hogy sikerrel zárták az idei szezont, minden eddiginél többen választották az akciós utakat.  

2012-ben a nyaralási szezonra robbantak be igazán az utazási piacra a kuponos/bónuszos cégek, és - mint az a nyilatkozó közösségi vásárlói oldalak beszámolójából kiderül - az idei évre sem tört meg a lendület. Sokan egyáltalán nem foglalkoznak már az utazási irodák ajánlataival, inkább csak a különféle akciós lehetõségeket keresik.

A kuponos üdülések felpörgésének viszonylag egyszerû a magyarázata: a fizetõképes kereslet csökkenésével egyidejûleg egy egyre tudatosabb vásárlókör válik meghatározóvá, amely azt a terméket, szolgáltatást választja, amely - szerinte- a legjobb ár-érték aránnyal bír. Éppen ezért a közösségi vásárlási oldalak kínálatában soha nem látott számban jelentek, jelennek meg turisztikai szolgáltatásokat nyújtó cégek, legyenek azok akár kis panziók, apartmanok, nagy szállodák vagy szállásközvetítõk. Egy-egy ilyen oldal kínálata már a komolyabb utazási irodákkal is felveszi a versenyt.

Már a szezon elején beszóltak a kuponos cégeknek

A korábbi évekhez hasonlóan a turisztikai csúcsszezon indulása elõtt ismét támadások kereszttüzébe kerültek a közösségi vásárlói oldalak. Balogh Károly, a Magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment Szövetség elnöke tavasszal úgy nyilatkozott, hogy a kuponos akciókkal becsábított turistákból nem lesz visszatérõ vendég, miközben ezek a vevõk alacsonyabb áron vásárolják meg a szolgáltatást, amennyit az valóban ér. "A kuponos akciókkal önmagukban még nem lenne baj, akkor ha csak kiegészítõ módszerként szolgálnának. A baj az, hogy a holtszezonban a szállodák azért állnak rá a kuponos értékesítésre, mert egyszerûen nincs másként érkezõ vendégük" - fogalmazott. Ez a helyzet szerinte azt eredményezte, hogy minden korábbinál nagyobb, önpusztító árverseny kezdõdött a belföldi turisztikai piacon, amely szerinte újabb csõdhullámot indíthat el.

A bónuszos/kuponos cégek leginkább azzal védekeznek, hogy a kedvezményt választó vendégek a késõbbiekben beszámolnak ismerõseiknek, barátaiknak pozitív tapasztalataikról, a késõbbiekben pedig jó eséllyel normál áron is visszatérnek az adott szállodába (ha ott már korábban jól érezték magukat).

A szezon zárultával a piac három nagy szereplõjét, a Bónusz Brigádot, a Kupon Világot és a Lealkudtuk.hu-t kérdezték tapasztalataikról, a nyári forgalomról, a legkedveltebb úticélokról, arról, hogy miért reklamáltak a legtöbbször az utazók, és hogy mire számítanak a következõ hónapokban.

Bónusz Brigád: bejöttek a teljes utazási csomagok

Tovább tart a növekvõ tendencia, a fokozódó érdeklõdés a bónuszos utazások iránt, egyre többen választják az utazás ezen formáját, ami az idei nyári szezonban különösen látványos volt - mondta el lapunknak Schmidt Richárd, a Bónusz Brigád kereskedelmi igazgatója. Ez azt jelenti, hogy a Bónusz Brigád markánsan tudta növelni az utazási ajánlatok számát és az utazási bevételeket is a tavalyi évhez képest.

A kereskedelmi igazgató az újdonságok között kiemelte, hogy megjelentek a teljes utazási csomagot kínáló ajánlataik, ahol az utazás, a szállás és az ellátás is a csomag részét képezi.

A 2012-es nyári szezonhoz viszonyítva (2012. május 1-augusztus 31-e közötti idõszakot vizsgálva) 2013. nyarán 130 utazási ajánlat jelent meg a Brigádon, ami harmadával több mint tavaly. Az idei nyáron az utazási ajánlatok forgalma több mint 160 millió forint volt, ami 28 százalékkal haladta meg tavalyi forgalmukat.

Az idei nyár során több mint 7 ezer utazás ajánlatot vettek meg a Brigád tagok, vagyis közel 15 ezren utaztak bónusszal. A sláger-desztinációkat belföldön továbbra is a kedvelt úticélnak számító wellness utak jelentik: Eger, Hajdúszoboszló, Tapolca, Hévíz és természetesen a Balaton. Az összes utazást figyelembe véve egy út átlagos ára 59 900 forint volt. A Bónusz Brigád egyik legdrágább ajánlata a szezonban egy mallorcai, 2 fõre szóló, 8 napos, repülõs utazás volt, amit 249.900 Ft-ért hirdettek meg az eredeti 415.800 Ft-os eredeti ár helyett. Ebbõl 12 darabot adtak el.

A brigádtagok továbbra is nagyon kedvelik a külföldi utakat, de tendenciát nézve a forgalom alakulása a belföldi utak esetén nagyobb növekedésû volt arányaiban. Bevételi arányt nézve a Brigádon értékesített utak közel kétharmada belföldre szólt.

Mint azt Schmidt Richárd elmondta, az idei évben az elhelyezéssel illetve az étkezésekkel kapcsolatosan merült fel a legtöbb reklamáció, de köszönhetõen régi, jól bejáratott partnerkapcsolataiknak, ezek gyorsan rendezésre kerültek.

Idén ugyanakkor bevezették, hogy minden felhasználójuk értékelheti a partnert, akitõl a szolgáltatást igénybe vette, és fordítva. Ezáltal nagyon hasznos visszajelzéseket tudnak adni partnereinknek a vásárlók elégedettségérõl, illetve a konkrét javaslatokról, tapasztalatokról, de a partnereik is a vásárlóról. Ezt, a vásárlók által adott pontozásos értékelést közzéteszik minden ajánlatukon az oldalon, ezáltal is megkönnyítve a döntést.

A kereskedelmi igazgató szerint tendenciának számít, hogy az õszi szünetben sokat mennek még egy családi nyaralásra valamilyen melegebb európai országba, erre a Bónusz Brigádnál is készülnek, ezzel együtt arra számítanak, hogy a téli/tavaszi szintre emelkedik majd vissza a meleg- vagy gyógyvizes wellness utak iránti kereslet. Az õszi hosszú hétvégéken úgyszintén a belföldi utak iránti kereslet növekedésére számítanak, és nagyobb kínálattal készülnek, valamint szeptember végétõl indulnak a síutak, melyek a várakozások szerint szintén a tél slágerei lesznek, fõleg ausztriai helyszínekkel.

Kupon Világ: az apartmanok iránt nõtt az érdeklõdés

A korábbi évek és az idei szezon tapasztalatai is azt mutatják, hogy vásárlók leginkább a 3 és 4 csillagos szállodákat szeretik, és ez mind a külföldi, mind a belföldi ajánlatoknál is megfigyelhetõ, bár ezek mellett megjelent egy növekvõ érdeklõdés a különbözõ apartmanok iránt is - tájékoztatta lapunkat Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezetõ igazgatója.

Az ügyvezetõ kiemelte, hogy az általános infláció és minden szolgáltatás árának növekedése ellenére idén is sikerült áraikat a múlt évi szezon átlagárainak szintjén tartani. Ezzel egy céluk, a relatív árcsökkentés megvalósult, Shehryar Piracha úgy látja, ez is lehet az idei nyár sikerének egyik kulcsa. Mindemellett a magasabb árfekvésû ajánlataik is népszerûnek bizonyultak, köztük az idei nyár legdrágább hotel ajánlata, az Abacus Hotel 74.900 forintba került a Kupon Világ kedvezményével, de mégis 179 kupont ütöttek le vásárlóik a honlapon.

A Kupon Világ tapasztalatai szerint idén összességében sokkal kevesebb vásárlói panasz érkezett, mint a korábbi években. Ez részben annak köszönhetõ, hogy fejlesztették az ügyfélszolgálat hatékonyságát, valamint komoly hangsúlyt fektettek ajánlataik minõségének folyamatos ellenõrzésére. A tapasztalatok szerint a jelenleg felmerülõ problémák többsége figyelmetlenségbõl fakad, mikor "az oldalon és a kuponokon is feltüntetett megkötések elkerülik a vásárlók figyelmét".

Lealkudtuk.hu: volt ajánlat, amit 2-3 nap alatt elvittek

Némileg a várakozások felett alakult a szezon, köszönhetõen az átlagnál melegebb nyári idõszakoknak - mondta el Orova Balázs, a Lealkudtuk.hu-t is üzemeltetõ Allegro Group HU Kft. B2C üzletág-igazgatója. A kuponos oldalnál a megelõzõ év azonos idõszakához viszonyítva nagyjából 20 százalék körüli növekedést tapasztaltak, az elmúlt 3 nyári hónapban a Lealkudtuk.hu csaknem 600 millió forintos forgalmat bonyolított (ez az összeg az oldal teljes forgalmára értendõ, tehát az utazások mellett a különbözõ szolgáltatásokra, termékekere is) - ez pedig az egy évvel korábbihoz képest is nagyon jó eredménynek számít.

Mint megtudtuk, az abszolút sláger idén is a Balaton volt, és az átlagnál melegebb idõjárásnak köszönhetõen óriási érdeklõdés övezte az ajánlatokat. Nem ment ritkaságszámba az sem, hogy egyes ajánlatokat már a meghirdetést követõ 2-3 nap múlva le kellett állítani, olyan gyorsan megteltek, elsõsorban az olcsóbb szállodák.

Orova Balázstól megtudtuk, hogy a vásárlók átlagosan 20-30 ezer forintért vettek kuponos utat Lealkudtuk.hu-nál. A nagyon drága ajánlatokat természetesen nem feltétlen övezte akkora lelkesedés, mint az olcsóbbakat, de volt például olyan északi-parti szálloda, amelynek az 50 ezer forintos voucherébõl 150 darabot adtak el egyetlen hét alatt. A korábbi évekkel ellentétben idén jóval több külföldi ajánlatot találhattak az érdeklõdõk az oldalon, ezek közül Horvátország és Törökország voltak a legnépszerûbbek.

Az üzletág-igazgató elmondta azt is, hogy ebben a szezonban kevesebb reklamáció érkezett, többségük elsõsorban az idõpontok egyeztetésének nehézsége miatt történt, ugyanakkor az ilyen típusú problémából is kevesebb volt idén, köszönhetõen az új rendszerüknek, amely mutatja az aktuális foglalási adatokat.

A Lealkudtuk.hu-nál arra számítanak, hogy az általános trendek szerint õsszel némileg visszaesik majd a kereslet, viszont a téli utazásoknak köszönhetõen november-december táján újabb fellendülés várható.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!