Utolsó módosítás: 2010-04-22 08:11:31 |
|
Van, aki jól járt a vulkánkitöréssel. Ötszáz magyar egy-két nappal többet pihenhetett a tengerparton, mert a gépük késve jött értük. De nem mindenki ilyen szerencsés.
Az utazási irodák szerint olyan sokan kérnek tõlük segítséget a kint ragadt magyarok, hogy: „az irodák olyanok, mint a hangyaboly”.
Három repülõgép késve tudott csak indulni a magyar turistákért Tunéziába és a Kanári szigetekre. Az utazási irodák többsége szerint ezt a nyaralók egyáltalán nem bánták, de a következõ turnus igen.
„A charterutazások a hét egy bizonyos napján heti váltással mûködnek. És ez azt jelentette az adott helyzetben, hogy az utas a hét éjszaka helyett egy éjszakával többet, nyolc éjszakát töltött kint külföldön, viszont a következõ turnus a hét éjszaka helyett csak hat éjszakát tölt” – mondta Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének szóvivõje.
A plusz napért nem kellett fizetni, de az egy napos csúszásért sem jár kártérítés.
Csúcsforgalom volt egy budapesti utazási irodában. Kártérítést itt sem tudtak adni, de a kint rekedt magyaroknak megpróbálnak új jegyet foglalni. Fõleg azok telefonálnak, aki egyénileg utaztak, és nincs velük idegenvezetõ.
„Mint egy hangyaboly. A légitársaságokkal is folyamatosan egyeztetnünk kell, hiszen ezek a társaságok szabályozzák a munkafolyamatokat. Rengeteget dolgozunk” – mondta Maglódi Zsanett, az Aeroviva irodavezetõje.
Arra még becslések sincsenek, hogy hányan nem tudnak hazajönni Magyarországra. És még azt sem tudják megmondani, hogy a magyar utazási irodáknak eddig mekkora veszteséget okozott a légtérzár.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|