2024. május 3. Péntek, Tímea, Irma.
 
Forma-1-es erõsorrend -a 7. forduló utánForrás: origo
Utolsó módosítás: 2009-06-14 19:26:22
Címkék: Sport, autó, motor, F1
A Török Nagydíj után ismét bizonyított a Brawn GP... Hol van a Ferrari és a MClaren?

Felipe Massa nem lett rekorder, helyette Jenson Button állított be egy újabb csúcsot, és ha a brit pilóta így folytatja, hamarosan világbajnok lesz. Talán mondani sem kell, a Török Nagydíj után is a Brawn GP szerepel a Forma-1 erõsorrendjének elsõ helyén.


Az isztambuli futam a két héttel korábbi monacóihoz képest több csapat esetében is erõteljesen más képet mutatott, a hercegségben erõsnek tûnõ Ferrari és McLaren-Mercedes például jócskán visszaesett.

 

A Toyota és a BMW Sauber viszont éppen ellenkezõ utat járt be, a Monacóban a leglassabbak közé kerülõ két nagycsapat valósággal megtáltosodott, és három autójuk is a pontszerzõk közé került.

Nézzük, a hetedik futam után hogyan fest az erõsorrend a Forma-1-ben!

 

1. (1.) Brawn GP
PONT: 96; GYÕZELEM: 6; POLE: 4; VB-HELYEZÉS: 1.


Szép lassan kijelenthetjük, hogy Jenson Button világbajnok lesz idén. A brit pilóta egyszerûen nem tud hibázni, úgy vezet mint egy robot, autója pedig minden pályához tökéletesen illeszkedik. Így volt ez Törökországban is, ahol ugyan Sebastian Vettel egy apró hibával is "kedveskedett" a vb-éllovasnak, de vélhetõen Button e nélkül is jó eséllyel pályázott volna a gyõzelemre. A riválisok lassan teljesen elvesztik a kedvüket, néhányan máris utaltak rá, hogy talán érdemesebb 2010-re készülniük. Persze egyelõre nagy kérdés az is, hogy milyen Forma-1 lesz 2010-ben... Rubens Barrichello hétvégje maga volt a katasztrófa, talán a brazil sem sértõdik meg, ha e heti elemzésünkben nem részletezzük kálváriáját.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2. (3.) Red Bull Racing
PONT: 56,5; GYÕZELEM: 1; POLE: 2; VB-HELYEZÉS: 2.


Sebastian Vettel ismét bizonyította kivételes tehetségét, és megszerezte a pole pozíciót. A futam elsõ körében aztán rontott, ami éppen elég volt ahhoz, hogy Jenson Button elmenjen mellette, és onnantól kezdve a német már csak bottal üthette brawnos kollégája nyomát. Vettel végül harmadik lett, mivel a többiektõl eltérõen háromkiállásos taktikán volt - a leintés után duzzogott is emiatt rendesen. A másik autóval Mark Webber második lett, Vettell-lel a nyakán ért célba, aki még amiatt is pipa volt, hogy a csapat ráparancsolt, hogy ne támadja saját emberét az utolsó körökben. A Red Bull Racing tehát újabb kimagasló eredményt szállított, Vettel pedig remélhetõleg hamarosan megnyugszik majd.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. (9.) Toyota
PONT: 32,5; GYÕZELEM: 0; POLE: 1; VB-HELYEZÉS: 3.


A Toyota sikeresen bizonyította, hogy a monacói pofáraesés valóban csak egyszeri eset volt, és annak volt betudható, hogy a palánkokkal határolt szûk utcácskák egyszerûen nem feküdtek a TF109-es kódszámmal ellátott konstrukciónak. Isztambulban Trulli már az idõmérõn is remekelt - vagy fogalmazzunk úgy, hozta a korábban megszokott formát - és a versenyen is tartotta magát a dobogósok mögött. Timo Glock számára a szombat nem sikerült tökéletesen, de remek taktikával az egy pontot érõ nyolcadik helyre hozta be autóját. A Toyota visszatért!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

4. (2.) Ferrari
PONT: 20; GYÕZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 4.


Az olaszok két hete Monte-Carlóban a 3. és a 4. helyet csípték el, és a szimpatizánsaik nyilvánvalóan már beleélték magukat, hogy innentõl kezdve Massáék folyamatosan Buttonékat fogják sanyargatni. Ehhez képest a biztató edzéseredmények után már a kvalifikáció sem sikerült túlzottan jól (6. és 7. rajtkocka), a verseny pedig még nagyobb kudarc volt. Massa hatodik lett és pontot szerzett, de Isztambul háromszoros gyõztesét ez nyilvánvalóan nem vigasztalta. Räikkönen a sovány rajtjával, már az elsõ körben elásta magát, a kilencedik helyrõl nem tudott feljebb kapaszkodni, hiszen hol vannak már azok az idõk, amikor egy Ferrarival a mezõny végérõl indulva is oda lehet érni a dobogóra...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. (4.) Williams
PONT: 11,5; GYÕZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 6.


Nico Rosberg idei legjobb eredményét érte el Törökországban, a tehetséges németet ötödikként intették le. A futam elõtt túl nagy reményei nem lehettek, de a rajtja remekül sikerült, kihasználta a többiek botlását is, és máris az élmezõnybe ugrott. Rosberg innentõl kezdve Trullival vívott a negyedik helyért, de a Toyota a jobb taktikájával megverte Williamséket. Nakadzsima végre megszerezhette volna idei elsõ pontjait, de a japán reményei az utolsó bokszkiállásnál szertefoszlottak, amikor szerelõi a bal elsõ kereket csak nagy nehézségek árán tudták a helyére illeszteni.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

6. (10.) BMW Sauber
PONT: 8; GYÕZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 8.


A szezon elõtt biztosan õrültnek tartotta volna mindenki azt az illetõt, aki azt mondja, hogy Robert Kubica a hetedik versenyen végez elõször a pontszerzõk között. Márpedig így történt, a tavaly szinte végig a bajnoki címért harcoló lengyel a hétvégén került fel a 2009-es pontszerzõk listájára. A BMW Sauber Isztambulban vetette be a duplafedeles diffúzort, de ez is csak két pontra volt elég, persze Kubicának ez már-már felér egy gyõzelemmel is. Heidfeldnek ezúttal köze nem volt a legjobb nyolchoz.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

7. (6.) Renault
PONT: 11; GYÕZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 7.

 

Fernando Alonso alapjában véve türelmes ember, de a Renault gyenge formája már nála is betette a kaput. Az autóra hetek óta nem került fel egyetlen új elem sem, miközben a többség gõzerõvel próbálkozik. Flavio Briatore csapatfõnök ugyanakkor már lemondott az idei évrõl, bár néhány új fejlesztést beígért a spanyolnak, akinek Törökországban a 10. hely jutott osztályrészül. Nelsinho Piquet ismét csak szerencsétlenkedett, az idõmérõn a kavicságyban ragadt, a futamon pedig kört kapott Buttontól.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

8. (5.) McLaren-Mercedes
PONT: 13; GYÕZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 5.

 

A monacói pálya feküdt a McLarennek, Törökországban viszont kiderült, hogy a hercegség félrevezette Hamiltonékat. A világbajnoki címvédõ nem ügyetlen pilóta, az idõmérõn mégis úgy csúszkált, mint valami amatõr, és ki is esett az elsõ etapban. Érdekes módon Heikki Kovalainen jobb helyre kvalifikálta magát, de a finn is csak 14. lett szombaton. A páros a futamon sem tudott kirobbanni a középmezõnybõl, a McLaren jelenleg ennyit tud. És vélhetõen a szezon hátralévõ részében sem lesz sokkal jobb, mivel Martin Whitmarsh csapatfõnök már elejtett egy félmondatot, hogy a mérnöki gárdából néhányan már most 2010-re készülnek.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

9. (8.) Force India
PONT: 0; GYÕZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 10.

 

A Force Indiát most már egyértelmûen Adrian Sutil viszi a hátán, a német Monaco után Isztambulban is beverekedte magát az idõmérõ második etapjába. Mindeközben Fisichella a Toro Rosso sofõrjeivel hadakozik az utolsó pozíciókban. Az már más kérdés, hogy a kiscsapat a futamokon egyelõre nem tud említésre méltó dolgokat felmutatni, így a pontszerzéstõl továbbra is fényévekre vannak. Egy esõs futamon talán összejönne a nagy áttörés.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

10. (7.) Toro Rosso
PONT: 5; GYÕZELEM: 0; POLE: 0; VB-HELYEZÉS: 9.

 

A tavaly szárnyaló olasz gárda idén finoman szólva is gyengélkedik. A két Sébastien általában az utolsó helyekre kvalifikálja magát, és rendre ott is fejezik be a futamokat. Ez különösen igaz Bourdais-ra, aki Isztambulban utolsóként rajtolt, és utolsóként is intették le, holott csak egyszer állt ki tankolni. Ha rendezõdik a sorozat jövõje, nem kizárt, hogy már szezon közben lesz egy-két pilótacsere, és bizony a francia okkal féltheti az állását.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A csapatok neve elõtt zárójelben az egy héttel ezelõtti erõsorrendben elfoglalt helyezéseket tüntettük fel

Fotó: , AFP, Red Bull Racing, Toyota F1, Ferrari S.p.A., Williams F1, BMW Motorsport, Renault F1, McLaren, Force India, Toro Rosso

 

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!