A szolnoki jármûjavítóban elkészített IC+ vasúti kocsik a teszteken jól vizsgáztak, így megrendelés esetén meg is indulhat a sorozatgyártás.
Tizennyolc év után idén tavasszal indították újra a szolnoki jármûjavítóban a hazai vasútijármû-gyártást. Az elsõ intercity kocsikat már tesztelték, eközben a Stadler a MÁV és a GYSEV megrendelésére motorvonatokat készít szolnoki gyárában. A közeljövõben mindkét cégnél létszámbõvítést terveznek.
A jármûjavítóban elkészített IC+ vasúti kocsik a teszteken jól vizsgáztak, így megrendelés esetén meg is indulhat a sorozatgyártás. Csépke András üzemeltetési igazgató a Krónikának elmondta, a sorozatgyártás beindítása nélkül is tíz százalék feletti a termelésnövekedés a következõ évre.
Eközben a Stadler helyi gyárából kigördülnek a MÁV és a GYSEV megrendelésére készülõ motorvonatok, így a két vasútijármû gyártó cég meghatározóvá vált Szolnok gazdasági életében, mondta Szalay Ferenc polgármester. Hozzátette: ma Magyarországon csak Szolnokon gyártanak vonatot, és a vasútijármû javításból is 70-80 százalék Szolnokon van. A két cég együttesen több ezer család megélhetését biztosítja.