Utolsó módosítás: 2009-08-31 12:46:54 |
|
A finn tudta, egyetlen esélye, hogy a biztonsági autó után leelõzi Fisichellát: megnyomta a KERS-t. A Belga GP-t megnyerõ finn elismerte, Fisichella gyorsabb volt, de a KERS õt segítette. Egyetlen lehetõségét használta ki.
Negyedszer gyõzött Spában Kimi Raikkönen vasárnap, de a Belga GP után elismerte, nem õ volt a leggyorsabb a pályán, hanem a második, Giancarlo Fisichella.
Az olasz élrõl rajtolt a Force India-Mercedesszel, egy gyors kört, majd a biztonsági autó után egy kilométert vezetett is, de Raikkönen a leghosszabb egyenesben simán lehagyta. Utána hiába futott jobb köröket az olasz, esélytelen volt a Ferrari KERS-rendszere ellen, ami 80 plusz lóerõt biztosított az exbajnoknak.
"Tudtam, hogy meg kell elõznünk, mert nagyjából ugyanakkor tankoltunk, és ha nem teszem meg, a biztonsági kocsi után túl gyors lett volna, hogy utolérjem" - árulta el sportszerûen Raikkönen a sajtótájékoztatón.
"Az elsõ kanyarban jól rámentem, bár nem fordultam tökéletesen, utána használtam a KERS-t, amivel képes voltam eléje kerülni. Gondoltam, hogy ha nem csinálunk butaságot, ezzel megvan a verseny".
A KERS a fékezésekkor keletkezõ energiát hasznosítja, mintegy hat másodpercen keresztül gombnyomásra felgyorsítja az autót.
"Köridõkben nem mi voltunk a legjobbak, de összességében igen, és mindenkit mögöttünk tartottunk" - mondta Raikkönen, aki a Ferrarival együtt elõször nyert idén.
A csapat rossz sorozata a tavalyi szezonzáró futam óta, a finné a 2008 áprilisi Spanyol GP óta tartott.
Pilóták top 10
1. Jenson Button 72 p 2. Rubens Barrichello 56 p 3. Sebastian Vettel 53 p 4. Mark Webber 51.5 p 5. Kimi Raikkönen 34 p 6. Nico Rosberg 30.5 p 7. Lewis Hamilton 27 p 8. Jarno Trulli 22.5 p 9. Felipe Massa 22 p 10. Heikki Kovalainen 17 p
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|