2024. április 29. Hétfő, Péter.
 
Rossi a Ferrariban ünnepelneForrás: RTL Klub
Utolsó módosítás: 2009-10-27 16:19:13
A MotoGP sztárja, Valentino Rossi megkérte a Formula-1-es Ferrari csapat fõnökét, Stefano Domenicalit, hogy - világbajnoki címvédése megünnepléseképp - ismét tesztelhesse az olasz gárda autóját.

Mielõtt egy újabb szerzõdéssel elkötelezte magát a motorbajnokságban, Rossi részt vett a Ferrari néhány tesztjén, most pedig azt nyilatkozta az olasz versenyzõ a riportereknek, hogy egy újabb tesztvezetéssel szeretné megörvendeztetni magát a jeles alkalomból: - SMS-ben már megkérdeztem Domenicalit, hogy lehetséges lenne-e egy újabb tesz.


A Ferrarinak pedig elméletben megvan rá a lehetõsége, hogy az évad lezárta elõtt tesztlehetõséget biztosítson a 31 éves versenyzõ számára. MotoGP-s csapatának, a Yamahának a vezetõje, Davide Brivio azonban biztos benne, hogy lelkesedése ellenére, Rossi esélyei távol állnak attól, hogy a kétkerekûrõl a motorsportok királykategóriájába kerüljön.

- Minél jobban telnek az évek, annál idõsebb lesz, hogy a F1-be kerüljön. Véleményem szerint csökkennek az esélyei. - nyilatkozta Brivio az olasz rádiónak.

Habár való igaz, hogy Rossi szerzõdése a következõ év végével lejár, mégis sokkal valószínûbb, hogy az immáron kilencszeres világbajnok 2011-ben a Formula-1 helyett a raliban folytatja pályafutását. E feltételezésre az ad némi igazolást, hogy az olasz jövõ márciusban egy Ford Focusba ülve részt vesz a rali világbajnokság mexikói futamán.

 


 

Barrichello gyõztesnek érzi magát

 

Habár a Formula-1 legtapasztaltabb pilótája az idén sem lesz már világbajnok, mégsem érzi magát örök vesztesnek.

A Száguldó Cirkuszban a legtöbb futmaon veló rajthoz állást magáénak mondható brazil pilóta az Autobildnek nyilatkozva elárulta, hogy azért nem lett világbajnok, mert a Ferrarinál nem hagyták kibontakozni tehetségét Michael Schumacher mellett. Ám szerinte neki is kijárt volna a bajnokoknak kijáró tisztelet.


- Mi az ön pályafutásának titka?

- Sokan úgy tartják, hogy azért maradhattam sokáig a pályán, mert Michael Schumacher mögött nem kellett teljes erõbebobással versenyeznem, s ez számos nehézségtõl kímélt meg. Ezzel szemben én úgy érzem, ez nem segített, sokkal inkább hátráltatott. Nem szerettem ezt a szituációt, még akkor sem, ha sokan szerettek, mert kedves, simulékony srácnak tartottak, aki könnyen kezelhetõ. Végre, ha elég késõn is, de eljött a nap, amikor szabadon harcolhattam a világbajnoki címért. A lehetõségért nagyon hálás vagyok Ross Brawnnak és a csapatnak.

- Igen ám, csakhogy az idei szezonban Jenson Button legalábbis az elején jobban uralta az autóját, mint ön.

- Õ sokkal hamarabb biztos lehetett benne, hogy versenyezhet. Három héttel az elsõ futam elõtt nekem még egyáltalán nem volt biztos helyem. Meg aztán a fékek is gondot okoztak nekem. Át kellett alakítani az egész fékrendszert, a jobb hûtés miatt más volt az autóm aerodinamikája. Silverstone-ra kaptam új fékbetéteket, attól kezdve már versenyképes voltam a csapattársammal szemben.

- A Brawnnál mennyiben más a helyzeted, mint volt a Ferrarinál?

- A maranellói évek kemények voltak. Amikor hozzájuk szegõdtem, fogalmam sem volt róla, hogy mibe csöppenek. Szinte csak a tartalékautó volt az enyém, a megbeszéléseken nem vették figyelembe, mit mondok, milyen észrevételeim vannak. Michael Schumacher zseniális autóversenyzõ, efelõl senkinek ne legyen kétsége. De õ ennél sokkal többet kapott a Ferrarinál. Gyakorlatilag mindenki a keze alá dolgozott, beleértve engem is. Csak a vízhordója lehettem. Igaz, rengeteget tanultam tõle. Igazságtalan lennék, ha ezt nem mondanám el. A Brawnnál akkor változott meg a helyzetem, amikor Hockenheimben Ross Brawn behívott esõgumiért, én pedig az utasítás ellenére a pályán maradtam, és végül nyertem. Ross attól kezdve más szemmel néz rám.

- Schumachernek jobb volt az autója?

- Nem, ugyanazokat az elemeket, fejlesztéseket tették az enyémre is, ezzel nem volt gond. De az én meglátásaimat, véleményemet nem vették figyelembe. Egyszerûen nem vettek komolyan. Most, a Brawnnál mindkettõnk szavára ugyanúgy adnak. Ross Brawn nagyon sokat fejlõdött ezen a téren, mióta elhagyta Maranellót.

- Jobb versenyzõnek érzi magát, mint annak idején?

- Határozottan merem állítani, hogy igen. Sokkal nyugodtabb vagyok, megfontoltabb. Megérett a vezetési technikám.

- Ennek ellenére sem lett világbajnok.

- Ez igaz, de nem érzem magam vesztesnek. Csak én tudom, pontosan mi történt a Ferrarinál, és ezért mindig tiszta lelkiismerettel nézhetek a tükörbe.

 


 

Barrichello: Tárgyalok a Williamsszel és a Brawnnal is

 

Rubens Barrichello a Williamsszel és a Brawn istállóval is tárgyal jövõ évi szerzõdésérõl.

Rubens Barrichello továbbra is esélyes arra, hogy az idei esztendõben megszerezze a Formula-1-es bajnoki címet, azt azonban továbbra sem tudja, hogy hol folytatódik a pályafutása. A száguldó cirkusz legtapasztaltabb versenyzõje Sao Paulóban elmondta, hogy két csapattal is tárgyal, egyelõre azonban még nem döntött.

- Igazak a hírek, miszerint a Brawnnal és a Williamsszel is tárgyalok, de még semmit sem írtam alá. Nagyon hízelgõ, hogy több csapat is érdeklõdik a szolgálataim iránt, és most sokkal jobb a helyzet, mint korábban volt. Örülök, hogy a döntés az én kezemben van, és bízom benne, hogy jövõre versenyképes autóm lesz. Végre learathatom a munkám gyümölcsét, és ez a legjobb évadom a Formula-1-ben.

 



Massa gokartozással készül

 

A Ferrari lábadozó pilótája egyelõre még nem ül F1-es autóba, de nagyon készül a visszatérésre.

A Hungaroringen elszenvedett súlyos fejsérülése után az apró termetû brazil pilóta csak 2010-ben állhat rajthoz, így egyelõre csak gokartozással és konditermi edzésekkel, valamint futással próbálja magát a megfelelõ szintre hozni. A ferraris december elején szeretne rajthoz állni egy ötszáz mérföldes gokartversenyen Sao Paolóban. Ám elõtte, ha az orvosok rábólintanak, már novemberben fellépne Florianapolis-ban a Challenge of the Stars viadalon. Most azonban a napokban Abu Dhabiba repül, hogy a Ferrari kérésének eleget téve részt vegyen néhány PR-rendezvényen.

Megjegyezte, hogy remekül érzi magát, semmi különbséget nem érez magán a baleset elõtti önmagához képest, s nagyon bizakodó a visszatérését illetõen.

 



Hamilton örülne Button érkezésének

 

Lewis Hamilton örülne, ha Jenson Button lenne a csapattársa McLaren-Mercedesnél.

Egyre biztosabbnak tûnik, hogy 2010-ben a McLaren csapatnál Lewis Hamilton - Heikki Kovalainen helyett - új csapattársat kap, azonban az eddigi híresztelések, melyek Nico Rosberget és Kimi Räikkönent hozták összefüggésbe a wokingi gárdával, nem igazán nyerték el a brit bajnok tetszését.

A helyzet azonban most változni látszik, ugyanis a legújabb, Button-McLaren-féle típusú pletykák a következõket mondatták a 24 éves versenyzõvel.

- Örömmel látnám Jensont a csapattársamként - nyilatkozta Hamilton a Daily Mail címû lapnak. - Kemény ellenfél lesz jövõre - akár a Brawnnál lesz, akár a Mercedesnél - folytatta mondandóját 2008 Forma-1-es világbajnoka.

Mindezek mellett Hamilton azt is tisztázta, hogy egyáltalán nem akarja, hogy következõ csapattársa ne legyen túl gyors.

- Nem foglalkozom vele, hogy ki jön a csapathoz, amíg békésen jön és békét hoz, valamint eredményes akar lenni és elõre akarja lendíteni a csapatot.

 



Räikkönen célja a dobogó

 

A Ferraritól az idény végén távozó finn szeretné emlékezetessé tenni 30. születésnapját.

Kimi Räikkönen a 2009-es szezonban eddig egy gyõzelmet szerzett, emellett rendszeresen pontokat szerez, így a Scuderia Felipe Massa kiesése, és az õt helyettesítõ Luca Badoer, valamint Giancarlo Fisichella gyengélkedése ellenére is a harmadik a konstruktõrök versenyében. A két évvel korábbi világbajnok célja, hogy a soron következõ hétvégén is pódiumra állhasson.

- Interlagos-ban a Ferrarik rendre kiválóan szoktak teljesíteni, így bízom a jó szereplésben. Igaz, az idén nehezebb dolgunk lesz, mint volt az elmúlt években. Ugyanis amíg a vetélytársak folyamatosan fejlesztenek, mi hónapok óta ugyanazokkal az elemekkel próbáljuk meg felvenni velük a versenyt. Így aztán egy esetleges gyõzelemhez, de akár a második-harmadik hely megszerzéséhez is hibátlan versenyt kell futnunk, miközben abban is reménykednünk kell, hogy az ellenfeleink hibáznak. A KERS viszont elõnyt jelenthet nekünk, ugyanis az utolsó kanyar után egy meredek, hosszú egyenes következik. A rendelkezésünkre álló extra energiával ezen a szakaszon elõnybe kerülhetünk a többiekkel szemben. Pályafutásom legszebb versenye volt a két évvel korábbi interlagos-i, hiszen itt lettem világbajnok. Habár a brazil aszfaltcsík nem olyan technikás, mint Spa, vagy Szuzuka, ennek is megvan a maga nehézsége. Hiszen itt az óramutató járásával ellentétesen kell haladnunk, s ez szokatlan. Ráadásul az idõjárási viszonyok pillanatokon belül változhatnak. Ezzel együtt is reménykedem, hogy a szombatra esõ harmincadik születésnapomat méltó módon ünnepelhetem.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!