Máshol elégedettek az új társasággal - magyarázza a Parkolási Kft illetékese. Eddig mindig csak egyetlen cég pályázott a mobilparkolás üzemeltetésére Budapesten. Most egy másik is jelentkezett - és feleannyi pénzt kért ugyanazért a munkáért. Ezért döntöttek mellette. Persze így egy kerületen belül most kétféle rendszer is mûködik. A szóvivõtõl azt kérdeztük: õt nem zavarná-e össze ez a változás.
" Én alapvetõen mindig úgy vagyok, hogy megpróbálok tájékozódni a fizetési feltételekrõl. Az automatákon egyértelmûen feltûntetésre került, hogy milyen rendszerben tudják az ügyfelek igénybe venni ezt a kényelmi szolgáltatás egyébként” – mondta Szabó Tamás, a Budapesti Önkormányzatok Parkolási Kft szóvivõje.
Budapesten a belvárosi kerületekben kell fizetni a parkolásért. Kettõben, a IX.-ben, és a XIII.-ban hónapokkal ezelõtt bõvítették ki a díjköteles zónát. Ezekre a városrészekre kerestek most szolgáltatót, de ide már nem az eddigi, az amúgy mindenhol máshol üzemeltetõ társaságot találták megfelelõnek. Hanem azt, amelyiknél regisztráció szükséges az interneten, a parkolás elõtt fel kell tölteni egy egyenleget. A másik társaságnál elég egy hívás, vagy egy sms, és a díj utólag, a telefonszámlával érkezik. Az új cég csak októberre tud megállapodni hasonlóról a mobilszolgálatókkal - viszont már ma a megszokottnál alacsonyabb tranzakciós díjat ígértek.
" Azt a kényelmi díjat, amit föl fogunk számítani augusztus negyedikétõl, az is lényegesen kedvezõbb lesz, mint a konkurensé” – mondta Centgráf Tamás, a Picipénz Kft igazgatója.
Az elmúlt hetekben többeket büntettek meg azért, mert összekeverték a két rendszert. A budapesti városházán ugyanakkor hónapok óta egységes rendszert ígérnek. Most úgy tûnik, a szolgáltatás költsége fontosabb.