2024. április 26. Péntek, Ervin.
 
Sztrájkot kezd a vasutasok egy részeForrás: origo
Utolsó módosítás: 2008-12-13 09:07:58
Folytatják a sztrájkot a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének tagjai. A szakszervezet elnöke szerint hétfõn 24 óráig kezdõdik meg a munkabeszüntetés, de, hogy pontosan mikor, azt egyelõre õ sem tudja. A szakszervezet követelése egyebek mellett továbbra is az, hogy minden vasutas kapjon 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételébõl.

Folytatják a sztrájkot a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének tagjai. A szakszervezet elnöke szerint hétfõn 24 óráig kezdõdik meg a munkabeszüntetés, de, hogy pontosan mikor, azt egyelõre õ sem tudja. A szakszervezet követelése egyebek mellett továbbra is az, hogy minden vasutas kapjon 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételébõl.

Más idõpontról tud ugyanakkor Huszta Krisztián, a VDSZSZ sajtószóvivõje, aki az [origo]-nak azt mondta, ha a munkáltatóval nem sikerül megállapodniuk, még ezen a héten folytatják a sztrájkot. Mint mondta, további részletekkel a szombati sajtótájékoztatóig nem tud szolgálni.

Az biztos - közölte Gaskó -, hogy 8-10 órával a munkebeszüntetés kezdete elõtt bejelnetik annak idõpontját. Arra a kérdésre, hogy összesen mennyi járatot érint majd a sztrájk, a VDSZSZ elnöke csak annyit válaszolt: "majd meglátjuk".

Kavalecz Imre MÁV-szóvivõ szerint még nem kaptak hivatalos értesítést a leendõ sztrájkról, ezért azt nem tudja kommentálni. Annyit elmondott, a vasúttársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy minél több szerelvény elindulhasson. Kavalecz szerint péntek délután képtelenség megmondani, hogy végül pontosan mekkora fennakadást okoz majd a munkabeszüntetés. "Minden az adott helyzettõl függ majd" - közölte.

A VDSZSZ még februárban kezdett határozatlan idejû munkabeszüntetést, de késõbb azt felfüggesztette. Ennek a folytatása lesz a mostani sztrájk. Nem minden vasúti dolgozó tagja ennek a szakszervezetnek, így a munkabeszüntetés nem feltétlenül jelenti a vasút teljes leállását.

Gaskó közölte, továbbra is követelik, hogy minden vasutas kapjon 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételébõl, ami a 102,5 milliárd forinton belül 8 milliárd forintot tenne ki, illetve visszamenõleg 10 százalék kiszervezési pótlékért harcolnak a MÁV-ból kikerült leányvállalatok dolgozóinak. "Megmondtuk korábban, hogy ezt nem tudjuk teljesíteni" - így reagált Kavalecz az [origo]-nak a VDSZSZ követeléseire.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!