Utolsó módosítás: 2015-01-02 10:42:18 |
|
Ma indul az online árukövetési rendszer; január elsejétõl minden vállalkozásnak a közúti szállításhoz kapcsolódó adatokat egy központi elektronikus rendszerben kell rögzítenie még a fuvarozás megkezdése elõtt. A hatóságok tapasztalatai szerint az általános forgalmi adóval összefüggõ visszaélések túlnyomórészt az Európai Közösségen belül folytatott kereskedelemben történnek. Ennek visszaszorítása érdekében döntött a kormány az Elektronikus Közúti Árumozgásokat Ellenõrzõ Rendszer (EKÁER) elindításáról, amellyel nyomon követhetõvé válik az áruk valós útja.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) korábbi tájékoztatásaiban a rendszer bevezetését azzal indokolta, hogy annak célja a jogkövetõ piaci szereplõk pozíciójának erõsítése, az áruforgalom átláthatósága, a szállítmányok fiktív utaztatásának megakadályozása, a gyakran az egészséget is veszélyeztetõ élelmiszerekkel kapcsolatos visszaélések kizárása, az adóelkerülõk kiszûrése.
Az EKÁER rendszerbe december 20-ától jelentkezhetnek be az ügyfélkapuval rendelkezõ vállalkozások. A bírságmentes idõszak 2015. január 31-éig tart. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az újév elsõ hónapjában is ellenõrzi ugyan a forgalmat, de mulasztás esetén nem büntet. A pénzügyõrök és a revizorok a figyelmeztetés mellett felkészítõ segítséget nyújtanak az átálláshoz.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|