Utolsó módosítás: 2014-05-05 13:17:22 |
|
A lencséken látható mûszemek pont az ellenkezõjét mutatják, mint amit az agy gondol. Az emberi érzelmeknek a szem általi kifejezõdését leplezõ szemüveget talált fel egy japán kutató: a lencséken látható mûszemek pont az ellenkezõjét mutatják, mint amit az agy (az illetõ személy) gondol.
AgencyGlass nevû mûvével Oszava Hirotaka japán kutató kétségkívül beírja magát a fura és bonyolult találmányok könyvébe, amelyekrõl Japán amúgy is híres.
Az AgencyGlass prototípusának két, a beszélgetõpartner felé fordított organikus képernyõje (OLED) van. A fej, illetve a beszélgetõpartner mozdulatai nyomán két kidülledõ szem jelenik meg a képernyõn, amelyek különbözõ érzelmeket - figyelmet, örömöt, megkönnyebbülést vagy unalmat - fejeznek ki.
Oszava Hirotaka, a neves Cukuba egyetem munkatársa olyan emberek számára találta fel a csalárd szemüveget, akiknek akkor is meg kell õrizniük a nyugalmukat, ha agyafúrt személyekkel találják szemben magukat, például a kezelhetetlen diákokkal foglalkozó tanároknak vagy az idegesítõ utasokat kiszolgáló légiutas-kísérõknek.
A találmány mögött az a japán társadalmi norma állhat, amely szerint az ember soha nem hagyhatja eluralkodni magán a rossz hangulatát vagy túlzó érzelmeit a társas kapcsolataiban.
Végül, de nem utolsósorban, a szemüvegnek köszönhetõen akár nyitott szemmel lehet szundikálni a (munkahelyi) számítógép elõtt.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|