2024. május 3. Péntek, Tímea, Irma.
 
Érettségi - Nem volt váratlan elem a történelem írásbeli feladatai közöttForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-05-08 11:32:14
Nem volt váratlan, új elem a történelem érettségi feladatok között, megírhatónak tartották õket az MTI-nek szerdán nyilatkozó intézményvezetõk és tanárok.

A köznevelési államtitkárság összefoglalója szerint a diákoknak középszinten Nagy Imre és az 1956-os forradalom, a bolsevik diktatúra és a holokauszt témáival, emelt szinten többek között a Rákóczi-szabadságharccal és Klebelsberg Kunó oktatáspolitikájával kapcsolatos feladatokat kellett megoldaniuk.

Schmidtné Törõ Ágnes, a miskolci Avasi Gimnázium igazgatója az MTI-nek azt mondta: a tanulók szerint nem volt nehéz a feladatsor. Megírható volt, aki tanult, az jól meg tudta jól írni - idézte az egyik diákot. Az igazgató úgy látja, hogy a korábbi évek érettségi feladatsoránál nem volt nehezebb az idei. "Sok megkönnyebbült diákot láttam a vizsga végére" - jegyezte meg. Az iskolában tizenegyen németül, tizennyolcan angolul érettségiztek.

Horváth Péter, a gyõri Révai Miklós Gimnázium igazgatója - tanárkollégáinak tapasztalatait összegezve - azt mondta, hogy nem volt váratlan, újszerû elem a történelem írásbeliben, az pedig helyénvaló, hogy komplexebb feladatokkal is meg kell birkóznia annak, aki jó vagy jeles érdemjegyet szeretne. Hozzátette, hogy a kérdéseket jól megoldhatták a diákok a képzés négy éve alatti jó tanulás és az érettségi elõtti ismétlés után, akárcsak hétfõn a magyar, kedden pedig a matematikai feladatok zömét.

Szabóné Kiss Ildikó, a debreceni Tóth Árpád Gimnázium igazgatóhelyettese szerint egyelõre nem lehet megítélni, mennyire volt nehéz a diákoknak a történelem feladatsor, de az biztos, hogy a tanulók nagy többsége végigdolgozta a középszinten rendelkezésre álló három órát. Nem fejezték be hamarabb a diákok, amibõl azt lehet leszûrni, hogy nem volt könnyû a feladatsor - mondta az igazgatóhelyettes.

Kiegyensúlyozott feladatlap volt az idei középszintû történelem érettségi - mondta a Szegedi Deák Ferenc Gimnázium történelemtanára a vizsga után az MTI-nek. Vágfalvi Zoltán szerint egyensúlyban voltak a történelmi korszakok, viszonylag nagy merítés volt a középszintû érettségi követelményeibõl. Azt tapasztalta, hogy az idén elég nagy hangsúlyt kaptak a politikai eszmékkel, ideológiákkal és a közösségi életmóddal foglalkozó feladatok. Fontosnak tartja, hogy megjelent a feladatsorban Közép-Európa története.

Az esszé feladatokhoz kevés forrás állt rendelkezésre, a diákoknak a megíráshoz nagyban kellett támaszkodniuk a tárgyi tudásukra és a történelmi atlaszra. A tanulók elmondása szerint az idei feladatsor könnyebb volt, mint a tavalyi. Szerették az ipari forradalomról szóló esszét és a két világháború közti magyar társadalomról szóló feladatot.

A pécsi Leõwey Klára Gimnázium szaktanárai és érettségizõ diákjai változatosnak találták az idei középszintû történelem érettségi feladatokat. Fábián Éva igazgatóhelyettes, történelemtanár az MTI érdeklõdésére azt mondta: a történelem érettségi feladatok évrõl évre összetettebbek, és nagyobb gondolkodásra késztetik a diákokat. Ez alól azok sem kivételek, akik idegen nyelven vizsgáznak. Hozzátette: nem meglepõ, hogy kevés olyan érettségizõ volt, aki nem használta ki a rendelkezésre álló idõt.

Bár a tanulók értékelése szerint a tananyag egészét lefedõ feladatsor "megoldható" volt, az esszék megírásához a vártnál kevesebb forrás állt a rendelkezésükre. Fábián Éva hangsúlyozta: azoknak volt könnyebb dolguk, akik jól tudják használni az atlaszt, és sok háttérismeretük van. Az Oktatási Hivatal közlése szerint középszinten 1275 helyszínen 77 777 diák, emelt szinten 124 helyszínen 6320 tanuló adott számot tudásáról.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!