2024. április 30. Kedd, Katalin, Kitti.
 
Jogerõsen pert nyert a FEOSZ a Magyar Telekom ellen a sárgacsekk-perbenForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-05-10 09:37:12
Jogerõsen pert nyert a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a Magyar Telekom ellen indított sárgacsekk-perben, visszajár tehát a fogyasztóknak a jogtalanul kiszámlázott díjtétel – közölte a FEOSZ csütörtökön.

Az MTI-hez eljuttatott közleményében a szervezet ismerteti, hogy a Fõvárosi Ítélõtábla május 8-i ítéletében, helyben hagyva a Fõvárosi Törvényszék korábbi elsõ fokú döntését, megállapította, hogy a Magyar Telekom 2012. május 1. és 2012. november 17. között tisztességtelenül számlázta ki a fogyasztóknak a 142 forintos tranzakciós díjat a postai úton és személyesen befizetett számlák után, ezért a vonatkozó szerzõdési feltételei tisztességtelenek és érvénytelenek.

A FEOSZ álláspontja szerint a szolgáltatónak ez a gyakorlata teljes mértékben ellentétes volt a fogyasztók érdekeivel és rendkívül sok ügyfelet érintett, mivel Magyarországon még mindig a postai csekkes befizetési mód a legelterjedtebb. A fogyasztóvédõ szervezet érthetetlennek tartotta továbbá, hogy személyes díjfizetés esetén miért számított fel tranzakciós díjat a vállalat, amely számára ekkor nem keletkezett semmilyen adminisztrációs, illetve postaköltség.

A nyugta, csekk kiállítása a nyújtott szolgáltatásnak egyértelmûen része, nem lehet azért cserébe további, külön költséget felszámítani, a Magyar Telekom pedig semmilyen valós szolgáltatást nem nyújtott a 142 forintos tranzakciós díjfizetési kötelezettséggel szemben – szögezte le közleményében a FEOSZ.

A Magyar Telekom kommunikációs igazgatósága az MTI megkeresésére csütörtökön hangsúlyozta: a Telekom fenntartja az álláspontját, hogy jogszerûen járt el, várja az írásbeli ítéletet, amelynek elemzését követõen várhatóan a Kúriához fordul.

Válaszukban rámutattak, hogy a Telekom a készpénz átutalási megbízás (sárga csekk) használatával kapcsolatos változásokkal is ösztönözni kívánta ügyfeleit a korszerû, hatékony fizetési módok, így az online és távszámlás befizetés használatára. A szolgáltató jelentõs elõrelépést ért el a készpénzkímélõ fizetési módok elterjesztésében: az ügyfelek felismerték ennek elõnyeit, és a távszámlára áttérõ elõfizetõk száma dinamikus növekedésnek indult – tették hozzá.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!