2024. május 4. Szombat, Mónika, Flórián.
 
Villamosreneszánsz BudapestenForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-06-21 09:03:30
Dunakeszin történhet a fõvárosba érkezõ villamosok tesztelése, majd 10 jármû gyártása is a dunakeszi Bombardier MÁV Kft. üzemében.

Ennek jelentõségét sajtótájékoztatón ismertette dr. Tuzson Bence országgyûlési képviselõ, Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója, Rodrigo Felipe, a CAF területi igazgatója, valamint Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere és Orbán Péter, a Bombardier MÁV Kft. ügyvezetõ igazgatója. Mindez a kormány és a spanyol CAF vasúti jármûgyártó stratégiai megállapodásának eredménye.

Dr. Tuzson Bence országgyûlési képviselõ beszédében ismertette a nemzeti termelõipar fejlesztésének jelentõségét, valamint a kormány és a CAF közötti megállapodás részleteit, melynek eredményeként további 10 darab vadonatúj alacsonypadlós villamos érkezik Budapestre. A korszerû CAF villamosok száma tehát 37-rõl 47 darabra nõ. Kifejtette, hogy a magyar állam célja a magyar termelõipar támogatása, amely a jelenlegi megállapodásban is megvalósul. Ahhoz, hogy a Dunakeszin lévõ vasúti üzem ismét a fénykorát élhesse, elõször a fõvárosba érkezõ spanyol villamosok végsõ tesztelése valósul meg a gyárban, majd a további tíz villamos gyártása is az üzemben történik. A Bombardier MÁV Kft. üzeme a késõbbiekben országszerte jelentõs projektek megvalósulásában is részt vehet, hiszen a CAF-fal történõ együttmûködésben további fõvárosi fejlesztések (pl. M3-as metró projekt) is ebben a gyárban realizálódhatnak. A mostani megállapodás a nemzeti ipar fejlesztésének egyik központjává teheti Dunakeszit az agglomerációban.

Rodrigo Felipe, a CAF területi igazgatója a nagy múltú spanyol cég eddigi eredményeirõl is beszélt: több mint száz éve gyárt vasúti jármûveket, és 20 éve nyitott a külföldi piac felé is. 2011-ben kötötte meg a CAF azt a szerzõdést, amelyik alapján a spanyol cég 18 darab 100%-ban alacsonypadlós villamost szállított Debrecennek. A területi igazgató kitért arra is, hogy a Budapesti Közlekedési Központtal idén kötött szerzõdés alapján elõször 37 darab villamost szállítanak a fõvárosba, és további 87 villamos lehívása is lehetséges. A CAF és a dunakeszi gyár együttmûködése azt jelenti, hogy a Budapestre érkezõ 37 villamos teljes tesztelése már Dunakeszin zajlik, és a spanyol gyárban sajátíthatják el az üzem munkavállalói a jármûvek összeszereléséhez szükségese szakmai tudást. Az együttmûködés tehát nemcsak a mostani projektre terjed ki, hanem hosszú távon valósulhat meg. A Budapestre érkezõ további tíz villamos szerelése már Dunakeszin lehetséges. Beszéde végén hangsúlyozta: megtisztelõ részt venni számukra a magyar vasúti park újjáélesztésében.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elmondta, hogy a villamos reneszánszát éli Budapesten, hiszen az elmúlt harminc évben nem történt ennyi fejlesztés a villamosközlekedésben, mint amennyi most valósul meg. Elkezdõdött az 1-es villamos-, a 3-as villamosvonal fejlesztése, és idén megkezdõdhet a budai fonódó felújítása, sõt a villamosflotta is megújul a CAF-fal kötött szerzõdés eredményeként. A kormány támogatásával a BKK megállapodást írt alá a CAF-fal, miszerint a 37 darab villamos helyett 47 darab vadonatúj, korszerû, alacsonypadlós villamos érkezik Budapestre, és a CAF a 37 darab villamost hamarabb szállítja a fõvárosba. A gyártó és a megrendelõ a villamosokra az elõzetes típusengedélyt néhány napon belül megkaphatja, ami jelentõs elõrelépés egy-egy új jármû mielõbbi forgalomba állásához. Kifejtette, hogy további elõrelépésre is van mód: egységes villamosflotta jöhet létre Budapesten az opcionális 87 villamos lehívásával, és a további források biztosítása után ezek a villamosok már a magyar ipart támogatva Dunakeszin készülhetnek.

Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere ismertette a Bombardier MÁV Kft. termelésbe bekapcsolásának elõzményeit, és reményét fejezte ki, hogy a mostani és az esetleges jövõbeni megrendelések tovább erõsítik a nagy múltú vállalatot Dunakeszin. Orbán Péter, a Bombardier MÁV Kft. ügyvezetõ igazgatója elmondta, hogy a gyár 1926-ban nyitotta meg kaput, és eddig több mint 3000 új gyártású kocsi hagyta el az épületet. Eddig a vasúti üzemben csak villamosfelújítást végeztek, de a további beruházások már villamosok gyártására is alkalmassá teszik a gyárat, és a CAF-fal kötött megállapodás további 100-130 fõnek nyújt munkát.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!