2024. május 2. Csütörtök, Zsigmond.
 
A kutató szerint túlértékelik magukat a wellness szállodákForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-07-16 14:04:12
Sokszor nem, vagy csak speciális esetben igénybe vehetõ akciókat hirdetnek, vagy olyan szolgáltatásokat tüntetnek fel, amelyek csak korlátozottan érhetõek el, és elõszeretettel alkalmazzák az "optikai tuningot" is - állapította meg a BGF adjunktusa.

A wellness szállodák magasabbra értékelik saját minõségüket, mint vendégeik - derül ki Karakasné Morvay Klára, a Budapesti Gazdasági Fõiskola (BGF) adjunktusának kutatásából. A kérdõíves vizsgálat közel 50 wellness szálló mintegy 815 magyar szállóvendégével, valamint 23 szállodai szakember megkérdezésével készült - közölte a BGF. Az öt szolgáltatásminõségi jellemzõ - a tárgyi környezet, szolgálatkészség, megbízhatóság, biztonság és empátia - közül a vendégek kizárólag az elsõt értékelték magasabbra, mint maguk a hotelek. A kutatás szerint, bár a hazai vendégek alapvetõen elégedettek a wellness szállodákkal és a szolgáltatások minõségével, a megbízhatóságot gyakran kifogásolják.

Elõfordul, hogy a hazai szállodák mást jelentetnek meg hirdetéseikben, mint ami a valóság. A mélyinterjús vizsgálat szerint a legjellemzõbb az, hogy a hotelek nem, vagy csak speciális esetben igénybe vehetõ akciókat hirdetnek, vagy olyan szolgáltatásokat tüntetnek fel, amelyek csak korlátozottan érhetõek el. Alkalmazzák az optikai tuningot is: gyakori, hogy olyan beállításokkal készítik a fotókat, hogy a szobák, a medencék nagyobbnak tûnjenek, mint amekkorák a valóságban. Amíg nincs szemléletváltás, elkerülhetetlen, hogy a hirdetések túlzásai miatt nagyobb elvárással érkezõ vendégek csalódjanak - állapította meg a BGF adjunktusa.

A kutatásban részt vevõ hazai vendégek arról számoltak be, hogy jellemzõen csak a foglalást megelõzõ információszerzésre használják a közösségi médiumokat, a pihenés során szerzett tapasztalataikat pedig csak a családdal és a szûk baráti körrel osztják meg - hívta fel a figyelmet a BGF adjunktusa. A vizsgálat rámutatott arra is, a hazai vendégek elvárásai változnak: továbbra is fontos a választásnál az ár, de a vendégek 40 százaléka már elõtérbe helyezi a minõséget, és ezért hajlandó többet is fizetni. Egyre többen keresik azt a hozzáadott értéket, amely megkülönbözteti az adott szállodát a versenytársaktól - emelte ki Karakasné Morvay Klára. Hozzátette: a fejlesztések iránya így várhatóan a tematikus hotelek kialakítása felé mutat.

A felmérés szerint a magyar vendégek általában a 3-4 napos hosszú hétvégéken látogatnak wellness szállodákba, amelyeket elsõsorban a kellemes hangulat, a csendes, nyugodt környezet miatt kedvelnek. Ezek mellett finom és kiadós étkezéseket várnak el, az egészségtudatos élelmiszerek iránti igény egyelõre még háttérbe szorul a pihenni vágyók elvárásai között. A szolgáltatások közül pedig elsõsorban a hagyományos wellness, egészségmegõrzõ programokat keresik: a masszázst, a szaunát, a sportolási lehetõségeket, illetve a szépészeti-kozmetikai kezeléseket.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!