2024. április 27. Szombat, Zita.
 
A turizmus tizedét adják a könnyûzenei fesztiválokForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-08-25 17:36:55
Az hazai zenei fesztiválok, köztük a ma véget érõ Sziget növekvõ népszerûsége egyre inkább hozzájárul az ország gazdasági növekedéséhez. A helyszíni bevétel mellett a szállásra és az élelmiszerüzletekben is egyre többet költenek az ide érkezõ fesztiválozók.

A idei Sziget Fesztivál látogatóinak száma jó eséllyel megdönti az eddigi rekordot, a szervezõk reményei szerint a 400 ezret is meghaladja. Fõként a hetijeggyel érkezõk döntõ többsége külföldi, ez a hazai gazdaságnak is jelentõs bevételt jelent. A látogatók közül sokan valamelyik szállodát választják a kemping helyett. A fõvárosi hotelekben átlagosan 20-25 százalékkal emelkedik a foglalási arány ilyenkor, mondta a Krónikának Kovács István, a Szállodaszövetség fõtitkára. Vannak teltházas budapesti szállodák, van, ahol 90 és 100 százalék között van a foglaltság. Idén rendkívül jó volt a fesztivál hatása, tette hozzá Kovács István.

Nemcsak a hotelek érzik a Sziget pozitív hatását, hanem a bevásárlóközpontok is. Az egyik legnagyobb hazai áruházlánc óbudai üzletében külön készülnek is a leghíresebb hazai fesztiválra, hangsúlyozta Gál Judit kommunikációs menedzser. A vásárlók száma ilyenkor nagyon megnõ, tömött sorok vannak, és több dolgozót is állítanak ilyenkor munkába. A fesztiváltermékeket pedig a bejárat közelébe helyezik el ezzel is rövidítve a sort.

A könnyûzenei fesztiválok egyébként a Magyarországra irányuló turizmus mintegy 10-12 százalékát adják, ami becslések szerint évente 100 milliárd forintos pluszbevételt jelent az országnak. Sikerüket az is jelzi, hogy a kormány több mint 400 millió forintnyi támogatást ad a Sziget, a Volt, a Balaton Sound és a Nagyon Balaton fesztiváloknak.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!