2024. április 26. Péntek, Ervin.
 
Befejezõdött a kormányzati telefonos ügyfélszolgálati rendszer fejlesztéseForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-09-28 08:52:20
Befejezõdött a kormányzati telefonos ügyfélszolgálati rendszer teljes fejlesztése - jelentette be a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke a projektzáró eseményen. A 1818-as ingyenesen hívható telefonszámon az állampolgárok a hét minden napján, nullától 24 óráig tehetik fel a közigazgatást érintõ kérdéseiket a szakembereknek.

Vetési Iván azt mondta: a 911 millió forintos összegû uniós és hazai forrású program célja az volt, hogy az állampolgároknak tájékoztatásért ne kelljen megjelenniük az ügyfélszolgálatokon, és ezzel idõt, fáradságot és költséget takarítsanak meg.

A IX. kerületi, Vaskapu utcában egy idõben általában hatvan-hetven, de csúcsidõben akár százharminc munkatárs fogadja a telefonos hívásokat vagy válaszol az elektronikus levelekben, sms-ben, chaten vagy internetes fórumon feltett kérdésekre.

Az az elvárás az, hogy a központba beérkezõ telefonhívások legalább 85 százaléka fél percen belül operátorhoz kerüljön, az átlagos beszélgetési idõ ne haladja meg a három és fél percet, az e-maileket pedig négy órán belül válaszolják meg - közölte Vetési Iván.

Elmondta, hogy munkatársaik tájékoztatást tudnak nyújtani a közigazgatási szervek elérhetõségeirõl, feladat- és hatáskörérõl, az állampolgár folyamatban lévõ okmányügyeirõl, segítenek az ûrlapok kitöltésében, az ügyfélkapu-regisztrációban, továbbá a késõbbiekben egyes ügytípusokat telefonon is el lehet majd intézni.

A 1818-as számon lehet tájékozódni felsõoktatási felvételi ügyekben, de akár választási kérdésekben is, például akkor, ha valaki nem tudja, hogy melyik szavazókörbe kell mennie az október 12-ei önkormányzati választáson.

Az ügyfélszolgálatot a 185-ös hívószámon is elérhetik azok, akik az egyszerûsített foglalkoztatást, tehát például az idénymunkások alkalmazását akarják bejelenteni az adóhatóságnak. Ezt a számot a hajnali, reggeli órákban hívják sokan vagy idénymunkák idején, ezen jelentik be például õsszel a szüreti munkásokat, télen a vadászatoknál a hajtókat vagy december elején a mikulásokat.

A sajtótájékoztató idején a szomszédos telken földmunkák közben elvágták a KEK KH-nak is áramot biztosító vezetéket, de a telefonos ügyfélszolgálat munkájában ez nem okozott fennakadást; arra az idõre szünetmentes áramforrás adta az energiát. Vetési Iván erre utalva jelezte: a rendszer biztonságát mutatja, hogy egy ilyen váratlan esetben is zökkenõmentesen mûködik a rendszerük.

A 1818-as kormányzati ügyfélvonal része az ügyfélbarát közigazgatás jegyében elindított többcsatornás ügyfél-kiszolgálási rendszernek.

A sajtótájékoztatón kiosztott tájékoztató szerint a 1818-as telefonszámon a januártól szeptemberig terjedõ idõszakban a legtöbb kérdés az ügyfélkapuval és az elektronikus közszolgáltatásokkal kapcsolatban érkezett. A telefonszámot több ezren hívták egyebek mellett vezetõi engedéllyel, útlevéllel, felsõoktatási felvételivel, erkölcsi bizonyítvánnyal kapcsolatban és más, általános közigazgatási kérdésekkel is.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!