Utolsó módosítás: 2014-09-28 09:26:08 |
|
Az Európai Unió kétmilliárd forintos támogatásával korszerûsítette elektronikus feldolgozó rendszerét a közép-magyarországi régióban a rendõrség - jelentette be az Országos Rendõr-fõkapitányság gazdasági fõigazgatója. Kovács István a projektzáró sajtótájékoztatón közölte, hogy a fejlesztés nyomán már olyan ügyeket intézhetnek elektronikus úton az állampolgárok, mint a közérdekû panasz, a vadászati célú lõfegyvertartási engedély, a vagyonvédelmi tevékenységhez, pirotechnikai eszközök gyártásához, forgalmazásához, sportrendezvények megtartásához szükséges engedély kiállítása, és így lehet jelentkezni hatósági fegyverismereti vizsgára is.
A beruházás keretében négyezer korszerû munkaállomást helyeztek üzembe a Budapesti Rendõr-fõkapitányság és a Pest Megyei Rendõr-fõkapitányság 108 telephelyén, és felszereltek egy 5800 számítógép kiszolgálására alkalmas szervert is.
A fõigazgató szólt arról is, hogy évente mintegy százezer ember keresi fel ügyintézés céljából a rendõrség Teve utcai székházát, ezért a projekt keretében korszerû ügyfél-irányítási rendszert alakítottak ki.
A fejlesztésektõl azt várják, hogy lényegesen rövidül az ügyintézés ideje, és a rendszert úgy készítették el, hogy az kiterjeszthetõ legyen országosan is - mondta Kovács István.
Czirják Attila, az ORFK osztályvezetõje hangoztatta, hogy a beruházás keretében megújultak a Robotzsaru Neo ügyviteli rendszer közlekedésrendészeti, illetve igazgatásrendészeti moduljai is.
Mindettõl azt remélik, hogy lényegesen felgyorsul a többi között a helyszíni bírságolások, a szabálysértések ügyfeldolgozása és a statisztikai adatszolgáltatás. Ezért tartottak továbbképzést 300 rendõrségi dolgozónak.
A sajtótájékoztatón közölték továbbá, hogy az elektronikus közigazgatási szolgáltatások alkalmazásához szükséges információk elérhetõk a rendõrség honlapján, a police.hu-n.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|