2024. április 27. Szombat, Zita.
 
Meglepõ dolog derült ki a magyar boltok pontgyûjtõ kártyáirólForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-10-22 17:20:09
A magyarok többségét gyakorlatilag mágnesként vonzzák a boltok akciói: a felmérések szerint átlagosan 3-4 különbözõ üzletben intézzük a bevásárlást, és gyakorlatilag mindent ott veszünk meg, ahol azt olcsónak gondoljuk. A hûségprogramokat is imádjuk - nem véletlen, hogy az áruházláncok egyre gyakrabban rukkolnak elõ ilyen promóciókkal.

A boltok hagyományos akciói mellett hatalmas népszerûségnek örvendenek a magyar vásárlók körében az áruházláncok hûségprogramjai. Nem csak gyakrabban vásárolunk miattuk, érzelmileg is sokkal jobban kötõdünk az adott áruházlánchoz - tudták az világ egyik legnagyobb, eladásösztönzõ- és hûségprogramokat tervezõ, vezetõ cégcsoportjától, a TCC-tõl.

De hogy is vásárolunk mi?

Az átlagos magyar vásárló havonta egyszer tart élelmiszer nagybevásárlást, a szûkös anyagi lehetõségek miatt elõre megtervezi vásárlásait, 3-4 különbözõ üzletbe jár és aktívan keresi az akciókat. A Nielsen Vásárlói Trendek kutatása szerint a magyar vásárlók nagymértékben cél- és árorientálttá váltak a válság után, ami az elmúlt években sem változott. A szûkös büdzsé miatt 100-ból 94 fogyasztó tervezi meg az élelmiszervásárlást elõre, és 45 százaléka csak egyszer tart egy hónapban élelmiszer nagybevásárlást. Érdekes, hogy 2011-ben még 100 emberbõl 31-en intézte hetente a nagybevásárlást, most 100-ból csak 23-an.

A vásárlók kétharmada tisztában van azoknak a termékeknek az áraival, amit általában vásárol, és az árak változásait is észleli. Bár a maradék egyharmad csupán néhány termék árát ismeri, de azt szintén észreveszi, ha változnak az árak. A magyarok átlagosan 3-4 különbözõ üzletben intézik a bevásárlást, a boltjukhoz hûséges vásárlók aránya pedig továbbra is alacsony (9%).

Egyszerûen megõrülünk az akciókért

A vonzó akciók, promóciók is nagyon fontosak a vásárlók számára, harmaduk hajlandó boltot váltani miattuk, és további 28 százalék - bár ritkán vált üzletet - kedvenc boltjában aktívan keresi az akciókat. Az észérvek mellet az érzelmek is fontos szerepet játszanak a vásárlók választásában. A TCC magyarországi hûségprogramjainak eredményei is azt mutatják, hogy az érzelmekre ható, jó akciók az elmúlt években is befolyásolni tudták a fogyasztói viselkedést.

Az eladások 7 százalékkal is növelhetõek a gyakoribbá váló vásárlásoknak és a magasabb vásárlói költéseknek köszönhetõen. Még fontosabb és hosszabb távú hatással jár, hogy a programok közel 20 százalékkal is képesek növelni a vásárlók érzelmi elkötelezõdését.

A magyar vásárlók körében az ingyenes ajándékokat kínáló hûségprogramok népszerûbbek, mint a pontgyûjtõ akciók, amelyekben a jutalomhoz egy kiegészítõ összeg fejében lehet hozzájutni. Utóbbi programok termékeit gyakran drágának tartják, és érzelmileg is kevésbé befolyásolja õket, mivel nem érzik úgy, hogy a kiskereskedõ megjutalmazná õket.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!