2024. április 28. Vasárnap, Valéria.
 
Debreceni reptér: a siker kulcsa az összeköttetésForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-11-10 12:28:41
Címkék: Bihari hírek
Az ország érdeke, hogy legyen még egy nemzetközi reptere a budapesti mellett – vallja a polgármester.

Az a reptér van elõnyben, amelyiknek kiválóak a közúti és vasúti összeköttetései, s így közvetlenül juthat tovább az utas, vagy az áru, anélkül, hogy plusz kitérõt kellene tennie. Ebben a debreceni légikikötõ élen jár a mintegy 2,7 milliárdos összköltségû trimodális logisztikai központnak köszönhetõen, melynek csarnokai már állnak, vasúti összeköttetése a Nagyállomással megvan, az új bekötõút pedig várhatóan 2018-ra készül el – minderrõl a szomszédos nagyváradi reptér-fejlesztés kapcsán beszélt Tasó László és Herdont István a Naplónak a pénteki téli felkészülést bemutató tájékoztató után.
Összekötik a 4-essel

- A célunk, hogy a ciklus végére egy 24,5 milliárd forintos, nagyrészt uniós forrásból finanszírozott beruházásnak köszönhetõen már zavartalan legyen a közúti forgalom a reptér és a 4-es fõút között – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelõs államtitkára. Elárulta, a vasúti összeköttetést egy a reptéren kialakítandó konténer-központtal fogják kihasználni. – Ez azért fontos, mert eddig csak Budapesten volt lehetõség a kikötõkbõl érkezõ szállítmányok rakodására – magyarázta a nyíradonyi államtitkár.
Irány Hamburg!

Herdon István, a Xanga cégcsoport vezetõje a konténeres szállítás kapcsán elmondta, a GYESEV-vel és a MÁV-val is megkötötték a szükséges megállapodásokat, a piaci partnerek is adottak, így 2015 januárjában indulhatnak az elsõ menetrend szerinti konténer-szállító tehervonatok, melyek Törökbálint és Sopron érintésével mennek Bécsig, majd onnan tovább vagy Hamburgba, vagy Antwerpenbe, vagy a szlovéniai Koper kikötõjébe, s vissza. – Ez körülbelül 300 millió forintos beruházás – tájékoztatott.

A nagyváradi fejlesztés kapcsán megjegyezte: “nekünk nem azzal kell foglalkoznunk, hanem a régiós igényekkel, a partnerek kéréseivel”. – Ha azt kérik, hogy a 60 méter széles kifutót felújítsuk, akkor annak is megtaláljuk a módját – reagált arra, hogy a konkurens reptéren a debreceninél 6 méterrel szélesebb (46 méter) kifutópályát csinálnak, s ezzel elõnybe kerülhetnek több utasszállító fogadásánál. Ezzel kapcsolatban Tasó László sokat mondóan úgy fogalmazott: “Nagyvárad nem hagyja, nem hagyhatja le Debrecent”. – A kormány szerdán döntött a 2014-20-as ciklusban felhasználható EU-s forrásokról, s több fejlesztés is érinti majd a cívisvárosi repteret, melyekrõl késõbb tartunk tájékoztatót – tudatta. A Fideszes államtitkár a sajtótájékoztatón többször is hangsúlyozta: a légikikötõ számíthat az állam támogatására. – Megnyugtató ezt hallani – reagált dr. Papp László polgármester, aki szerint, Magyarország stratégiai, sõt nemzetbiztonsági érdeke, hogy legyen még egy nemzetközi reptere a budapesti mellett.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!