Utolsó módosítás: 2014-11-26 15:51:36 |
|
A Magyar Telekom elindította a MobilTárca szolgáltatást, amely digitális pénztárcává alakítja a mobiltelefont - jelentette be Christopher Mattheisen, a mobilszolgáltató társaság vezérigazgatója szerdán sajtótájékoztatón Budapesten. Hozzátette, hogy a társaság Európában elsõként vezet be olyan mobiltárcát, amellyel nemcsak fizetni, hanem hûségpontokat gyûjteni, valamint rendezvényekre belépni is lehet. A szolgáltatásban a Telekom partnerei az OTP Bank, a MasterCard, a SuperShop és az InterTicket.
A MobilTárca egy olyan alkalmazás, amellyel virtuális formában egy helyen tárolhatók egyes bank- és hûségkártyák, továbbá koncert-, színház- és más belépõjegyek. Ehhez egyérintéses fizetésre alkalmas (NFC-képes) okostelefonra van szükség.
A tájékoztatón elhangzott, hogy Magyarországon több mint 20 ezer elfogadóhely alkalmas az érintéses fizetésre, továbbá a Telekom arra számít, hogy 2015 végéig egymillió NFC-képes telefon lesz forgalomban.
Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a virtuális bankkártya megalkotása során rendkívüli figyelmet fordítottak a biztonságra. A fejlesztésnél az egyszerû és gyors használat mellett szempont volt a kártyaigénylési folyamat gyorsasága is, ezért az igénylés és a szerzõdéskötés teljes folyamata elektronikusan történik.
Elmondta azt is, hogy az OTP 2009-ben vezette be az érintéses fizetésre alkalmas bankkártyákat, és jelenleg a banknak több mint 2 millió PayPass bankkártyája van forgalomban.
A fizetési folyamat technológiai háttere és a tranzakciók biztonsági védelme a MasterCard nemzetközi szabványain alapul. A hûségpont gyûjtés és beváltás a SuperShoppal együttmûködésben valósul meg, míg a jegyvásárlás biztosításában a Jegy.hu oldalt üzemeltetõ InterTicket a Telekom partnere. Hûségpontot gyûjteni és beváltani közel 600 üzletben, automatában, valamint ugyanennyi taxiban lehet, és 23 budapesti rendezvényhelyszínen biztosított a MobilTárcában tárolt NFC jeggyel való belépés.
A Magyar Mobiltárca Szövetség koordinálásával 2013 nyarán indult el a MobilTárca szolgáltatás egy éven át tartó nyilvános tesztje 2 ezer fõ részvételével. A projektben mindhárom mobilszolgáltató részt vett.
A tájékoztató résztvevõi hangsúlyozták, hogy a rendszer nyílt, további partnerek csatlakozására is számítanak.
Az MTI kérdésére a Vodafone közölte: a cég stratégiai partnereivel dolgozik saját MobilTárca szolgáltatásának beindításán. A kiemelt fontosságú szolgáltatás az idén decemberben egy belsõ teszttel indul, majd 2015 elsõ negyedévében válik az ügyfelek számára is elérhetõvé.
A Telenor is azon dolgozik, hogy a lehetõ legrövidebb idõn belül elindítsa a szolgáltatást. A cég közleményében emlékeztetett, hogy a Magyar Mobiltárca Szövetség keretében a MobilTárca tesztüzemét sikerrel teljesítette, és ennek során ügyfelei pozitív visszajelzéseket adtak a szolgáltatásról.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|