2024. május 5. Vasárnap, Györgyi.
 
A minisztériumi dolgozók újabb milliárdokért utaznakForrás: fuggetlennemzet.hu
Utolsó módosítás: 2015-01-05 09:40:40
Címkék: Bihari hírek
Ismét nettó 8,4 milliárd forint keretösszegû megállapodást kötnek az állami szervek dolgozóinak külföldi utazásai szervezésére. Változás, hogy most négy év alatt tervezik elkölteni a keretet, míg korábban két év alatt költöttek ennyit.

Nemzetközi utazások szervezésére írt ki közbeszerzést karácsony elõtt a Közbeszerzési és Ellátási Fõigazgatóság (KEF). A részvételi felhívás december 27-én jelent meg az uniós közbeszerzési értesítõben (TED). A tender nyerteseivel - a kiírás szerint legfeljebb három ajánlattevõvel - négy évre kötnek keretmegállapodást, 8,4 milliárd forint plusz áfa keretösszegben. A kiválasztott cégektõl majd a költségvetési intézmények rendelik meg a konkrét utazásokat egy újabb ajánlattételt követõen. Az utakat és egyéb szolgáltatásokat (mint például a szállásfoglalás vagy az autóbérlés) az intézmények saját költségvetésükbõl finanszírozzák, esetenként uniós forrást is igénybe vehetnek.

Az állami szervek sokat költöttek hivatalos utakra az elmúlt években, ezt mutatja, hogy a KEF legutóbb szintén nettó 8,4 milliárdos keretmegállapodást kötött, de "csak" két évre. A kiválasztott három céggel, a Weco-Travel Kft.-vel (korábbi nevén Chemol Travel), az OTP Travel Kft.-vel és az Ibusz Utazási Irodák Kft.-vel 2013 márciusában állapodtak meg a külföldi utak szervezésére (2015 márciusáig).

Ezt megelõzõen 2011 decemberében szerzõdtek mintegy 14 hónapra, nettó 3,5 milliárd forint (!) keretösszegben, négy céggel - köztük volt a már említett OTP Travel és Weco-Travel, továbbá az United 4 Bonafini Bindair Kft. és az azóta tulajdonost váltott Malév Air Tours Kft.

Az OTP-leánytól rendelnek a legtöbbet

A KEF honlapján elérhetõ szerzõdéses teljesítési adatokból kiderül, hogy a jelenlegi (nettó 8,4 milliárdos, 2015 márciusáig hatályos) keretmegállapodás 2014 decemberében már 92 százalékban teljesült. Azaz a három cég már nettó 7,7 milliárd forint értékben teljesített megrendeléseket az állami szerveknek. Ez több mint 159 ezer darab foglalást (személyenként, repjegy és egyéb foglalást) jelent. A legnépszerûbb utazásszervezõ az elmúlt évekhez hasonlóan az OTP Travel, messze e cégtõl rendelnek legtöbbször és a legnagyobb összértékben utakat (részesedése a keretösszegbõl ezidáig 60 százalékos, azaz közel 5,1 milliárd forint, míg a Weco-Travelé 1,5 milliárdos, az Ibuszé pedig 1,1 milliárdos).

A keretmegállapodás mellékletébõl kiderül, hogy az OTP nem számít fel a repülõjegyért foglalási díjat, míg a Weco 3500, az Ibusz 2500 forintot kér jegyenként az állami szervektõl. Továbbá az irodák nem kérnek díjat a szállás és a biztosítás foglalásáért.

Kik pályázhatnak?

Azok a vállalkozások jelentkezhetnek a KEF új közbeszerzésére, amelyek (önállóan vagy együtt indulva) rendelkeznek a megelõzõ három üzleti évben évente legalább nettó egymilliárd forintos árbevétellel, illetve a nemzetközi utazások szervezésébõl évi legalább 750 milliós bevétellel. Referenciákat is igazolni kell, többek között az elmúlt három évbõl legalább 10 darab, egyenként nettó 50 milliós megrendelést, valamint két, egyenként több mint 200 fõt foglalkoztató, magyarországi szervezetnek teljesített utazásszervezést. A tárgyalásos közbeszerzési eljárásra január 23-ig jelentkezhetnek az utazásszervezõk.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!