2024. május 14. Kedd, Bonifác.
 
Egyesülés után fiatalításForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-02-18 11:43:59
Címkék: Bihari hírek
Elsõ körben 200 új buszt vennének, de a korszerûsítés nem állhat meg.

Három helyett egy társaság gondoskodik januártól Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben a helyközi közösségi közlekedésrõl. A Volán társaságok regionális átalakítása után az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-tõl költséghatékonyabb mûködést, versenyképesebb szolgáltatást vár a kormány, aminek elengedhetetlen feltétele a jármûállomány korszerûsítése. Többek között errõl kérdeztük dr. Sárközi Györgyöt, a társaság vezérigazgatóját.

– Reményeink szerint az év végén, legkésõbb a jövõ év elején megkezdõdhet a jármûállomány korszerûsítése. Elsõ körben 200 új buszt szeretnénk vásárolni, amit továbbiak követhetnek majd. A cél, hogy a 20 év feletti jármûvek eltûnjenek az állományból, és a jelenlegi 14 éves átlagéletkort 10 évre csökkentsük – tudtuk meg dr. Sárközi Györgytõl. Hozzátette, a három megye közül a hajdúságiaknál a legalacsonyabb a buszok átlagéletkora, sõt, országos viszonylatban is jó helyen állnak. Ezt annak köszönhetik, hogy a debreceni helyi közösségi közlekedés átvétele után a legidõsebb buszokat leselejtezhették.

A regionális átalakulás kapcsán elmondta, mivel párhuzamos járatok csak a megyék közti közlekedésben lehettek, ezek ésszerûsítését leszámítva nem csökkentették a járatok számát. Így a jármûvezetõk és a karbantartók számát tekintve sem volt jelentõs változás. Ami az utóbbiakat illeti, a karbantartás terén akkor lehetne megtakarítást elérni, ha fiatalabbak lennének a buszok, de egyelõre csak öregedett az állomány.

– Az adminisztratív, irányítói létszámnál azonban elvárás volt egyfajta hatékonysági javulás – tette hozzá.

Mivel három megye Volán társaságának egyesülésével jött létre a regionális központ, óhatatlanul adódik a kérdés, hogyan oldották meg a fizetések közti esetleges különbségeket? Sárközi Györgytõl megtudtuk, valóban mások voltak a bérrendszerek, de azt ígérték, és ezt tartják is, hogy ugyanazért a munkáért senki nem kaphat kevesebb pénzt.

– A kezdeti idõszakban bizonyos kompenzációkkal biztosítjuk ezt, amit több lépcsõben adunk oda. A továbbiakban pedig amikor lesz bérfejlesztés, és reméljük, hogy valamekkora lesz, akkor ezeket az eltéréséket abból kompenzáljuk. Lehet, hogy ez hosszabb idõt vesz igénybe, hiszen nem lehet mindent egy év alatt rendezni – hangsúlyozta.

Egymilliárd a kiváltásra
– Hogyan érinti az Y-híd és a Tiszai pályaudvar környéknek tervezett fejlesztése a társaság miskolci telephelyét – kérdeztük Sárközi Györgyöt?– Ezek nem, de a 3-as úttal való összekötõ út építése érinti a telephelyet. A beruházáshoz ki kellene váltani azokat a mûhelyépületeket és infrastruktúralétesítményeket, amelyeken keresztül menne. Ezeket meg kell építeni máshol, amihez tulajdonosi döntés kell, hiszen jelentõs költséggel jár – a kollégák számítása szerint közel egymilliárd forint a kiváltása és a funkciók pótlása. Mi megadtuk, hogy a részünkrõl mivel jár ez, amit mi nem tudunk önerõbõl megoldani, csak úgy, ha a beruházás részeként tekintenek rá – mondta .

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!