2024. május 11. Szombat, Ferenc.
 
Megújult az utastájékoztató rendszerForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-03-06 09:21:24
Címkék: Bihari hírek
A debreceni Nagyállomás új eszközei és azok beüzemelése 230 millió forintba került.

Befejezõdött az új utastájékoztató rendszer próbaüzeme a Nagyállomáson. A tesztidõszak alatt az utasok észrevételeit is figyelembe vette a MÁV. A beruházás kezdetekor, az õsz végén, a tél elején sokan kritizálták a régi úgynevezett pergõlapos utastájékoztató táblák lapos monitorokra cserélését. Mint arról beszámoltunk, a legtöbb utas azt fogalmazta meg, hogy az új eszközök sokkal kisebbek, kisebb betûket mutatnak, fénylenek, rosszabbul láthatóak.

Fõleg az indulási oldal nagy tábláját felváltó két kisebb lapostévét érte bírálat. Ezek hatására a kijelzõket lejjebb szerelték fel a falra, javítottak az információs blokkok színvilágán, elrendezésén, betûméretén. Visszatették a régi nagy órát is.
A peronokat is érintette

A peronokra 107 centiméteres képátlójú ipari TFT-kijelzõket szereltek, melyeken az látható, hogy hány óra van és mikor jön a vonat. Az új monitorok segítségével az esetleges vágányzárról és a rendkívüli hirdetményekrõl is lehet tájékoztatni az utasokat.

Elsõsorban a menetrendrõl információkat szolgáltató interaktív, úgynevezett infooszlopokat is elhelyeztek a vasútállomás különbözõ pontjaira. A korábbi, már elavult technológiákhoz képest ezek full HD-ban, 16 millió színárnyalatot képesek megjeleníteni, ezáltal könnyebben értelmezhetõk a vonatra várakozók számára – közölte a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. kommunikációs igazgatósága.
Hangos megoldás

Az is feltûnik annak, aki mostanában nem járt a Nagyállomáson, hogy a hangosbemondó korábbi mély férfihangját kellemes nõi hangra cserélték. A Text To Speech nevû technológiával a leírt szöveget a számítógép hanggá alakítja. (Tavaly nyár óta ugyanilyen mûködik a budapesti Keleti Pályaudvaron. A jövõben az ország összes vasútállomásán ezt fogják alkalmazni.) Szintén újdonság, hogy olyan új hangsugárzókat telepítettek melyek hangja jobban érthetõ, miközben a besugárzandó területen kívüli ingatlanok zajszennyezése csökkent.
Miért nem LED-falat?

Megkérdeztük, hogy az indulási oldalon található két kifogásolt kis monitort nem lehetne-e egy a régivel megegyezõ, vagy ahhoz hasonló méretû, a koncertekrõl is ismert, több méter átmérõjû LED-fallal helyettesíteni, az mennyivel drágítaná meg a beruházást.

Erre azt a választ kaptuk, hogy a MÁV elsõdleges célja a már nehezen üzemeltethetõ régi lapozós kijelzõk mielõbbi kiváltása volt a kor technológiájának megfelelõ kijelzõkre, figyelembe véve, hogy késõbb az új intermodális központ kialakítása is várható. Így a jelentõsebb költséget igénylõ, nagyméretû összesítõ táblák beszerzése annak a projektnek lesz része. Vagyis még hosszú évekig ez marad. (A fõpályaudvar építéséhez a jelenlegi tervek szerint 2016-ban kezdenének hozzá.)

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!