Utolsó módosítás: 2015-06-24 12:17:47 |
|
A magyarok több mint fele inkább a megszokott, számára ismert árucikkeket veszi meg a boltokban, igazodva ebben az európai átlaghoz - derült ki a Nielsen legutóbbi felmérésébõl. A piackutató cég szerint új termékek bevezetéséhez a fejlõdõ országok alkalmasak a leginkább, egyrészt a fiatalok magas részaránya miatt, másrészt mert növekszik a középosztály, és erõsödik az igény a megfizethetõ luxusra. Ázsiában és Óceániában a válaszadók 69 százaléka, Afrikában és a Közép-Keleten 57 százaléka vásárolt valamilyen új terméket legutóbbi boltlátogatása alkalmával.
A Nielsen elemzõi úgy vélik, az új termékek térnyerésének egyik akadálya világszerte, hogy a márkatermékek erõs versenyben állnak, az élelmiszerboltok polcai pedig zsúfoltak. Az alacsony kereslet miatt a piacra bevezetett újdonságok nagy többségét már az elsõ év végén kivonják a forgalomból.Magyarországon az évente megjelenõ átlag 32 500 új termékbõl mintegy 8 ezer árucikk marad a piacon.
A magyar vásárlók 60 százaléka elérhetõ árakon kínált újdonságokat szeretne a boltok polcain, 40 százalékuk természetes alapanyagokból készült termékeket látna, 37 százalékuk pedig az egészséges életstílusba illeszkedõ árucikkeket preferálná.
A Nielsen globális felmérése az innovációk fogyasztói megítélésérõl 2015. február 23. és március 13. között, hatvan ország több mint 30 ezer internetet használó fogyasztójának megkérdezésével készült.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|