2024. május 15. Szerda, Zsófia, Szonja.
 
Az Uber-szimpatizáns taxicég önként bekötné központját a NAV-baForrás: index
Utolsó módosítás: 2016-03-11 09:06:21
Címkék: Bihari hírek
Miközben újabb taxisdemonstráció zajlott csütörtökön az Uber ellen, az egyik sárgataxis társaság arról akarja meggyõzni az adóhatóságot, hogy az amerikai központú közösségi személyszállító cég által kialakított rendszer magyarországi adoptálása hatalmas plusz bevételt hozhatna a költségvetésnek, és minimálisra csökkentené az utasok kárára történõ csalások veszélyét.

A Green Taxi eddig sem rejtette véka alá, hogy a többi fõvárosi taxis céggel ellentétben, szimpatizál az Uberrel.

Az elektromos autóflottát mûködtetõ társaság azt tervezi, hogy felajánlja a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV), hogy az online pénztárgépekhez hasonlóan a cég központját is kösse be az ellenõrzési rendszerébe.

 

Lévay Örs vezérigazgató az Indexnek azt mondta, nagyon sokat lehetne egyszerûsíteni az ellenõrzésen.

Ma egy, a szabályozásnak mindenben megfelelõ budapesti taxit fel kell szerelni taxiórával, tabletes csendes címkiadó rendszerrel, kártyalehúzóval, és ehhez az idén még hozzájön az online pénztárgép is.

Az Uber és a Green Taxi hasonló elven mûködõ rendszerében egyetlen okostelefonon vagy tableten futó alkalmazás segítségével is tökéletesen rögzíthetõk az utazási tarifák, visszakövethetõ, ellenõrizhetõ a számlázás és a kártyás fizetés.

A viteldíjak regisztrálásra kötelezõen használt jelenlegi eszközök esetében általános gyakorlat, hogy a sofõrök megbuherálják a taxiórát.

A budapesti piacon mûködõ néhány száz taxis hiéna a valós fuvardíjnál sokkal nagyobb összegeket szed be az utasoktól, fõként a külföldi turistáktól, lejáratva ezzel az egész iparágat. A sofõrök szélesebb köre buherál viszont azért, hogy ne kelljen adót fizetni. Ha az utas nem kér számlát, vagy nem kártyával fizet, egy megfelelõ kód beütésével az órából utólag kitörlik a fuvarokat. Bár az utasnak ez közvetlenül nem okoz kárt, de az adófizetés elmarad.

Lévay Örs szerint a taxisok túlnyomó többsége a kisadózó vállalkozások tételes adójára (kata) jelentkezett be. A fuvarok kiütésével elkerülik az áfa fizetési kötelezettséget, így becslések szerint csak Budapesten évente 7 milliárd forint körüli áfabefizetéstõl esik el a költségvetés.

A vezérigazgató szerint ezeket a visszaéléseket gyakorlatilag megszüntetné, ha a NAV nem a taxisokat, hanem a cégek központjait ellenõrizné. A Green Taxi - és a többi budapesti taxitársaság - diszpécserrendszereit ma is hitelesíttetni kell. Ezek bekötésével a NAV minden egyes fuvar minden információját nyomon követheti.

A Green Taxi a maga részérõl kész azonnal önkéntes alapon bekötni magát az adóhatósághoz – mondta Lévay, hozzátéve, hogy ezzel egy átfogó rendszer kifejlesztéséhez is referenciaadatokat szolgáltatnának.

Mint ismert, a januári taxis demonstráció után a hatóságok az Uber rendszerére szálltak rá. A NAV a napokban jelentette be, hogy nyomozást indított az Uber ügyében.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!