Utolsó módosítás: 2016-03-31 10:08:20 |
|
Sztrájkolhatnak a BKV buszvezetõi, ha a fõvárosi közgyûlés magánszolgáltatóknak szervezi ki a 3-as metró pótlóbuszainak üzemeltetését – írja közleményében a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ). A szakszervezet szerint túl azon, hogy mértéktelenül felelõtlen és kockázatos egy ilyen jelentõs feladat magánkézbe adása – mely milliárdos nagyságrenddel drágább, mintha a BKV végezné a feladatot –, felvetheti a hûtlen kezelés gyanúját!
A BKSZK szerint a BKV már aláírt szerzõdéssel rendelkezik az új autóbuszok beszerzésére, és megkezdte a szükséges jármûvezetõi létszám képzését is, ezért is lenne káros, ha a közgyûlés mégis egy magáncégre hagyná a kiesõ metró pótlását.
A szakszervezet felszólítja Tarlós István fõpolgármestert és a közgyûlés tagjait, hogy a döntésüknél „a fõváros és az utazóközönség érdekeit tartsák szem elõtt, ne a magántõke gazdasági érdekeit”.
Saját cége helyett külsõs vállalkozásba készül adni a fõváros a 3-as metró felújítása alatti buszos pótlást – a Vs.hu információi szerint ilyen tartalmú elõterjesztés készül a városházán. Milliárdos üzletrõl van szó, a BKV többszörösen rosszul jár.
Korábban úgy volt, hogy a BKV végzi a metrópótlást, amihez vásárolhat 150 lengyel (Solaris) és 150 magyar (Mabi) buszt. Ha más végzi a munkát, akkor a BKV egyfelõl elesik az új buszoktól, másfelõl egy jó nagy szelettõl a fõvárosi buszpiaci tortából.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|