2024. május 10. Péntek, Ármin, Pálma.
 
Elektromosbusz-gyárat tervez Magyarországra a Rampini isForrás: index
Utolsó módosítás: 2016-04-10 08:03:21
Címkék: Bihari hírek
Az elmúlt napokban egy magyarországi gyártóbázis építésének lehetõségérõl tárgyalt együttmûködõ partnerekkel Stefano Rampini, az egyik legnagyobb olaszországi buszgyár vezérigazgatója.

Mint lapunknak elmondta, a tervek szerint jelentõs részben magyar beszállítókkal készülne a magyarországi olasz elektromos busz, de a gyártóbázis pontos helyét egyelõre nem árulhatja el. Rampini közölte, hogy kezdetben a magyar piacra, késõbb nyugatra gyártanának elektromos buszokat.

Bécsben Rampini elektromos buszok járnak
Fotó: Haeferl

A Rampini cég nem ismeretlen Magyarországon. 2014-ben a Siemens-Rampini megnyerte a BKV 21 elektromos buszra kiírt tenderét, ám a buszokat kormányzati jóváhagyás hiányában nem tudta kifizetni a BKV, így kicsúsztak a vásárlási határidõbõl. Az olasz cég a fiaskó ellenére bízik a magyar piacban.

A hetvenéves cég sok mindent gyártott történelme folyamán, például tûzoltóautókat is a magyar hadseregnek. A Rába Rampini reptéri tûzoltóautót a Csepel P1500 típus leváltására állították készenlétbe a 90-es évek elején. A honvédség csak a Rampini 9118. R 1304 típusú felépítményt vásárolta meg, hordozója az akkoriban már használatban levõ Rába 13.256 FA 001 jármûalváz lett, írta róla a tuzoltoautok.hu

Nemcsak a Rampini, hanem a kínai BYD elektromosbusz-gyártó cég is belengette, hogy építene egy gyárat Magyarországon, méghozzá Komáromban. A komáromi gyár elektromos buszokat, autókat és targoncákat gyártana egy 300 fõt foglalkoztató üzemben, ám ha a BKV-s buszbérlés kútba esne, akkor egyelõre a gyárat sem indítják el, közölte lapunkkal tavaly év végén Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezetõ igazgatója. Ugyanis a BKV a kínaiakkal is ugyanúgy kibabrált, mint a Rampinivel: hiába nyertek tendert, a buszokat végül nem rendelték meg tõlük.

Mindkét tenderbuktának a magyar MABI örülhetett legjobban: a BKV végül tõlük vásárolt 20 darab elektromos midibuszt tavaly decemberben. A MABI is a magyar elektromosbusz-piacra építi a stratégiáját, Modulo néven futó buszukkal szeretnének tarolni rajta. A busz prototípusa egyelõre próbajáratként rója a budapesti utakat, és nemrég nagyon szerencsétlen eset történt meg vele: kiesett a kereke, és leütött a lábáról egy gyalogost.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!