2024. május 29. Szerda, Magdolna.
 
Francia plakátos multi a kvótanépszavazási kampány igazi nyerteseForrás: index.hu
Utolsó módosítás: 2016-08-12 09:32:00
Címkék: Bihari hírek
Még nem lehet pontosan tudni, mennyibe kerül a kormány népszavazási kampánya, de úgy tûnik, hogy köztéren egy francia multi nyert az állami kommunikáción - írja a Világgazdaság.

A "kényszerbetelepítés elleni", október 2-i népszavazásról indított kormányzati kampány végleges költségeit csak a teljesítési igazolások aláírását követõen tud információt adni a Kormányzati Tájékoztatási Központ, de azt már elárulták a lapnak: a kampány egy a már megvalósult akciókra is vonatkozó keretszerzõdésen belül zajlik.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekrõl szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok ellátására vonatkozó pályázat nyertesei Csetényi Csaba-féle cégek, a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. lettek, összesen 3 milliárd forintot fordíthatnak erre a célra a kabinetiroda honlapján elérhetõ információk szerint.

A hét köztéri, azaz óriásplakát- és citylight-reklámfelületeket értékesítõ céget vizsgálva azt látjuk, hogy a legnagyobb károkat a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. szenvedte el – hámozta ki a VG a Kantar Media listaáron számolt adataiból.
A Publimont állami hirdetési bevételei idén január és május között felére csökkentek tavalyhoz képest.

Szintén megérezte Simicska kegyvesztetté válását az euroAWK Kft, amelyben Simicska üzlettársa, Fonyó Károly egy ideig 15 százalékos tulajdonnal rendelkezett, bár azóta a német tulajdonos tõkét emelt a cégben, így Fonyó részesedése 1 százalék alá esett.

A Publimont Kft. és az euroAWK idén is kihasított valamennyit az állami hirdetésekbõl, elõbbinek azért is juthatott ezekbõl, mert nem tudták kikerülni a piac második legnagyobb szereplõje kezében lévõ felületeket. Ugyanakkor a jelek szerint a magánszféra rárepült a felszabadult területekre, hiszen a Publimont a második legnagyobb bevételnövekedést érte el az idei elsõ öt hónapban, és az euroAWK is a három legnagyobb bõvülést elérõ outdoor médiavállalkozás között volt.

A dobogó legfelsõ szintjére viszont a francia JCDecaux Hungary Zrt. került, amely az idei elsõ öt hónapban 15 százalékkal növelte bevételét, ez listaáron meghaladta a nyolcmilliárd forintot.
A cég állami hirdetõktõl származó bevétele több mint hatszorosára,

azok súlya a teljes reklámbevételen belül pedig a 2015-ös 2 százalékról 13 százalékra ugrott. Így az állam Brüsszel-ellenes hirdetéseinek legnagyobb kedvezményezettje a köztéren – a végsõ számok ismerete nélkül vélelmezhetõen – egy francia multi lehet.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!