2024. április 26. Péntek, Ervin.
 
Már jövõre épülhet az új Duna-hídForrás: origo.hu
Utolsó módosítás: 2016-09-27 18:31:08
Címkék: Bihari hírek
Megjelent az új Duna-híd kivitelezésre kiírt közbeszerzési ajánlati felhívás. Az eredményes közbeszerzési eljárás után a nyertes kivitelezõvel a szerzõdéskötés most decemberben várható. A híd építése 2017 év elején el is kezdõdhet. A híd és a hozzá tartozó fejlesztések 2019-re készülnek el.

Megjelent az új Duna-híd kivitelezésre kiírt közbeszerzési ajánlati felhívás. Az eredményes közbeszerzési eljárás után a nyertes kivitelezõvel a szerzõdéskötés most decemberben várható. A híd építése 2017 év elején el is kezdõdhet. A híd és a hozzá tartozó fejlesztések 2019-re készülnek el.

A 600 m hosszú, egypilonos, ferdekábeles híd megépítése mérföldkõ lesz a magyar–szlovák Duna szakaszon – írja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt.

Az Európai Bizottság mintegy 100 millió euró támogatást hagyott jóvá a két Komáromot összekötõ új híd építésére. Szlovákia ebbõl 47,6 milliót, Magyarország 52,5 millió eurót kap.

A projekt teljes költsége meghaladja a 117 millió eurót  (mintegy 36 milliárd forint) – írja a Napi.hu

 

A teherforgalom Vámosszabadi–Medvedov irányából 53 km, míg Parassapuszta–Sahy irányából 180 km hosszú kerülõvel tud áthaladni a magyar és szlovák határszakaszon. A Komárom és Komárno (Révkomárom) között megépülõ híd a magyar oldalon az 1. számú fõutat köti össze a szlovák oldalon a 63. számú fõúttal.

Az új Duna-híd, a kapcsolódó új határátkelõ megnyitása és a megépült komáromi déli elkerülõ út további jelentõs tranzitforgalmat vezet majd le az országhatár irányából.

Az új híd forgalomba helyezését követõen a teherforgalom az M1 autópályától települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentõsen mérséklõdik a lakott területek zaj- és környezeti szennyezése. Komárom mentesül a tranzitforgalom alól, gyorsabb és biztonságosabb lesz az átkelés a hídon, a város pedig élhetõbbé válik.

 

Az új közúti hídon kétszer egy sávos fõút vezet át, a meglévõ vasúti hídtól 170 méterrel, a városközpontban lévõ közúti Erzsébet hídtól pedig 2,8 kilométerrel nyugati irányba épül meg. A híd teljes hossza 600 méter, a fõ nyílás 252 méter hosszú.

A hídszerkezet egy egypilonos, ferdekábeles híd, ortotróp acél pályalemezzel. A híd öt nyílásból áll, melyek közül három a meder felett, kettõ pedig a szlovák oldali ártéren található. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 méter.
A hídon kerékpárút és gyalogosjárda, valamint a belterület közelsége miatt közvilágítás lesz. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.

A magyar oldalon egy 1,3 kilométer hosszú út is kiépül, csatlakozva a már megépült 131. számú fõúthoz, amely Komáromot délre kerüli el. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz, egyik az ipartelepi kerékpárút felett, a másik a Koppány vezér út felett.
Az új híd és a csatlakozó útszakaszok forgalomba helyezése 2019 õszére várható.

Magyarország és Szlovákia közösen eredményes pályázatot nyújtott be a híd és a hozzá csatlakozó útszakaszok uniós forrásból történõ megvalósítására.

A beruházás koordinátora Magyarország, a fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a szlovák Építésügyi és Regionális Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. és a Slovenska správa ciest (SSC) Szlovák Közútkezelõ Társaság beruházásában valósul meg, 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrás felhasználásával.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!