Utolsó módosítás: 2016-10-04 19:02:41 |
|
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 50 millió forint bírságot szabott ki a Pfizer Gyógyszerkereskedelmi Kft.-re, mert a hivatal szerint a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Multi-tabs Multi Kid étrend-kiegészítõ készítménye népszerûsítésekor. A GVH keddi közleménye szerint a reklámok azt üzenték a fogyasztóknak, hogy a vitaminkészítmény helyettesíti a változatos étrendet, azaz nem baj, ha egy gyermek nem táplálkozik egészségesen és kiegyensúlyozottan, a szülõ azzal is biztosíthatja a gyerek megfelelõ vitamin- és ásványianyag-bevitelét, ha Multi-tabs Multi Kid tablettákat töm bele.
A GVH szerint a Pfizer ezzel megalapozatlan egészségre vonatkozó állítást tett hirdetéseiben, és nem tett eleget maradéktalanul az élelmiszerekre vonatkozó speciális ágazati szabályoknak, így megsértette a szakmai gondosság követelményét is.
A vállalkozás ugyan apró betûvel megjelenítette a kötelezõen feltüntetendõ tájékoztatást is, hogy "egyetlen étrend-kiegészítõ, így a Multi-tabs Multi Kid sem helyettesítheti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot", a reklámokban megjelenõ fõüzenet azonban ezzel ellentétes volt.
A hivatal a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. A GVH enyhítõ körülményként értékelte, hogy a vállalkozás módosította kereskedelmi gyakorlatát, nagyobb betûvel írta ki az apróbetûs tájékoztatást és szórólapjaira kiegészítõ információkat is tartalmazott. Súlyosító körülmény volt viszont, hogy a jogsértõ gyakorlat hosszabb ideig tartott és sok fogyasztót ért el a célcsoporton belül.
Vitatja a döntést a Pfizer
A Pfizer MTI megkeresésére közölte: vitatja és megalapozatlannak tartja a GVH döntését, és bírósághoz fordul jogorvoslatért. A cég szerint a Multi-tabs Multi Kid étrend-kiegészítõ reklámja nem jogszabálysértõ, nem kritizálta a társadalmilag és szakmailag elfogadott táplálkozási alapelveket, ezért volt a reklámban folyamatosan látható az a felirat, amely felhívja a figyelmet, hogy a készítmény nem helyettesíti a kiegyensúlyozott étrendet.
A cég úgy véli, a reklámokban alkalmazott humor, "a fogyasztók széles köre számára ismert helyzetek karikírozott bemutatása a kommunikáció egy olyan eszköze, amely nemcsak figyelemfelkeltõ, de edukatív hatással is bír".
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|