2024. június 8. Szombat, Medárd.
 
Egy cégnek túl kell lépnie a fizikai határokonForrás: origo.hu
Utolsó módosítás: 2016-10-11 20:46:50
Címkék: Bihari hírek
Miért jó a Google-nak, ha jól megy a magyar cégeknek? Mennyire digitálisak a magyar kisvállalatok? Vadász Illéssel, a Google magyarországi industry managerével beszélgettünk.

 

Hogy került a Google a Világ a Piacom programba?

A Világ a Piacom egy közös kezdeményezésbõl született. Megnéztük, hogyan is áll a magyar vállalatok exportja, és azt láttuk, hogy a kivitel nagy részét olyan termékek adják, amelyek itteni összeszerelõ üzemekben készültek. Tehát ezen a téren inkább beszállítóként termelünk. Jó példa az autógyártás. Sokat exportálunk, de ebben nem sok magyar hozzáadott érték van.

 

A magyar elõállítású termékek exportja viszont nagyon kicsi, fõleg a kkv-szektorban. Mi ezen szeretnénk változtatni. Leküzdeni a gátló tényezõket.

A legtöbb kis- és középvállalat azért nem vág bele, mert fél. Ez a félelem viszont egyfajta tájékozatlanságból fakad, pedig rengeteg információ érhetõ el szabadon.
Azután probléma szokott lenni a nyelvtudás hiánya, a logisztikai nehézségek, és persze a növekedés finanszírozása is, hogy ha, teszem azt, elkezdem a termékeimet külföldön értékesíteni, és megugrik a kereslet, akkor azt is el tudjam látni.

A kezdeményezés fõ célja egy olyan információcsomag átadása, amivel leküzdhetõek a fenti nehézségek.
Ehhez kerestünk partnereket, akik végül a Budapest Bank, a Magyar Posta, az Espell és a Big Fish lettek. Mindannyian beleadjuk a saját tudásunkat a közösbe.

Korábban is csináltak hasonló projekteket?


Amióta a Google jelen van Magyarországon, igyekszik fejleszteni a hazai vállalkozásokat. Rengeteg olyan eszközünk van, amit a kkv-k akár fizetõsen, akár ingyenesen tudnak használni, és hiszünk abban, hogy a digitalizáció meggyorsítja egy cég fejlõdését.

 

Pár partnerrel annak idején leszerveztük a Neten a Cégem programot, és arra sarkalltuk õket, hogy legyenek fenn az azóta átnevezett Google Placesen.

A mostani hullámban pedig abba az irányba szeretnénk elvinni a kkv-kat, akik valamilyen formában digitálisak, hogy ne csak itthon értékesítsék a termékeiket.

Azt látjuk rengeteg külföldi példán keresztül is, hogy azok a cégek lesznek igazán sikeresek, amelyek képesek túllépni a fizikai határokon.

Ez sokkal égetõbb itt, mint például Nyugat-Európában, ahol hatalmas belsõ piacok vannak. Itt viszonylag hamar el lehet érni a határokat. És ehhez jön még hozzá, hogy globális piac van, és a cégeknek olyan óriásokkal kell versenyezniük, mint az Ebay vagy az Alibaba.

 

Mi úgy gondoljuk, hogy egy kkv-nak egyrészt azért kell az export felé nyitnia, hogy életben tudjon maradni, másrészt hogy meg tudja találni a növekedésének új lépcsõfokait.

Mennyire digitálisak a magyar kkv-k?

Pontos számaink nincsenek, de azt látjuk, hogy egyre jobban. Persze azért még nagyon sok a teendõ. Régiós viszonylatban nem állunk rosszul.

Miért fontos a Google-nak a magyar kkv-k felkarolása?

A Google-nak alapvetõen az a fontos, hogy a szolgáltatásain keresztül tudja az adott ország gazdaságát egy kicsit elõretolni.
Nyilván van ennek egy bevételoldali lecsapódása. Ha erõs egy gazdaság, akkor ott sokat tudnak költeni hirdetésekre is.

Nekünk minden ország ugyanolyan fontos. Akár Kelet-Európáról beszélünk, akár Délkelet-Ázsiáról, nekünk minden államban van valamilyen szintû jelenlétünk. Nem felétlenül fizikai jelenlétünk, de a szolgáltatásaink elérhetõek, és emiatt mindenhol végzünk valamilyen formában digitális evangelizációt. Support minden országra létezik, csak azt központosítottan irányítjuk. A magyarországi support nagy része is Dublinból történik.

Mióta van a Google-nak helyi részlege?


2007 óta. Akkor még egy ember dolgozott itt. Most 10-en vagyunk, és fõleg a digitalizáció evangelizálásával foglalkozunk.

Miben van önállósága a Google Magyarországnak?


Majdnem minden döntés a központban születik. Mi kvázi végrehajtók vagyunk, olyan dolgokban, ahol tényleg szükség van a helyi jelenlétre.

Például?


Ott van például a 8. kerületi oktatóközpontunk, a Google Grund. Képzéseket tartunk benne kisebb és nagyobb cégeknek, egyéneknek. Azután ott van még a nyári gyakornoki programunk, ahol végzõs egyetemistáknak tanítottunk online marketinget, ami ugyebár egy hiányszakma Magyarországon.

Mi a helyzet a hirdetések támogatásával?


Az is elsõsorban Dublinból történik.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!