2024. április 26. Péntek, Ervin.
 
A GVH lecsap a Facebookon kamuzókraForrás: index.hu
Utolsó módosítás: 2016-10-26 17:54:28
Címkék: Bihari hírek
A Gazdasági Versenyhivatal a közösségi médián megjelenõ tartalmakat is vizsgálni fogja – jelentette be a GVH elnöke beszélt szerdán az M1-en.

Juhász Miklós
Fotó: Kovács Tamás

Juhász Miklós szerint a Facebookon és más platformokon megjelenõ hirdetések monitorozására azért van szükség, mert "a fogyasztó sokszor nem tudja eldönteni az itt megjelenõ tartalomról, hogy az fizetett reklám, vagy csak például egy közéleti szereplõ megosztása egy termékrõl, illetve szolgáltatásról". A két dolog pedig nyilván külön elbírálás alá esik.

Juhász szerint versenyjogi szempontból is tisztázni kell a közösségi médiafelületeken megjelenõ reklámok helyzetét, bár arra az MTI híre alapján nem tért ki részletesen, hogy pontosan mik az elképzelések ezzel kapcsolatban.

A GVH elnöke arról viszont beszélt, hogy fontosnak tartja a kis- és középvállalkozások (kkv) versenytudatosságának növelését. A versenytudatosság a nagyobb cégeknél többé-kevésbé rendben van, a kkv-knál azonban súlyos problémák vannak. Példaként említette, hogy a kartellügyek túlnyomó többségében a kkv-k érintettek. A vállalkozások nem feltétlenül rossz szándékból követtek el jogsértés, hanem azért, mert nem voltak tisztában azzal, hogy amit tesznek, szabálytalan – mondta Juhász Miklós.

Ami egyben azt is jelenti, hogy sok kkv szerint nincs semmi kivetnivaló a fogyasztók megkurtításában, legalábbis nehéz máshogy értelmezni azt, hogy nem tartják problémásnak a kartellezést.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!