2024. április 26. Péntek, Ervin.
 
Ez az a termékcsoport, amelyet már nem félünk online vásárolniForrás: hvg.hu
Utolsó módosítás: 2017-04-19 18:19:03
Címkék: Bihari hírek
Egyre többen használják a biztosítók online felületeit, különösen, ha tömegtermékekről – kötelezőről, lakásbiztosításról – van szó. A fejlesztésekkel főként a fiatalabb generációk igényeit szolgálják ki.

A szoftverek megeszik a világot” – jósolta 2011-ben Marc Andreessen, a Netscape amerikai internetes cég társalapítója, az egyik első népszerű böngészőprogram, a Mosaic egyik fejlesztője. A ma már inkább befektetéssel foglalkozó amerikai üzletember szavai a biztosítási piacra is érvényesek: a komoly hazai piaci szereplők mindegyike elkészítette a maga online felhasználói felületét, s most a fejlesztések fő célja a mobiltelefonokon elérhető változatok fejlesztése és tökéletesítése.

„Ügyfeleink 30 százaléka mobileszközről böngészi internetes oldalainkat, ezért nagyon fontos a képernyő méretéhez igazodó dizájn. A cél az volt, hogy minél kevesebb lépéssel elintézhetőek legyenek a kérések. Jelenleg 67 százalékos eséllyel már két kattintással a céloldalra jut a látogató. Folyamatosan figyeljük a visszajelzéseket, és ennek megfelelően fejlesztjük tovább a felületet” – mondja Kurtisz Krisztián, az Uniqa vezérigazgatója. Honlapjuk leglátogatottabb menüpontja az ügyintézés, a legnépszerűbb online szolgáltatások közé pedig a díjrendezettség ellenőrzése, az online díjfizetés és a kárbejelentés tartozik: a gépjármű- és a vagyoni károknak már mintegy tizedét így jelentik be az ügyfelek.

A piaci felmérések szerint a gépjárművek kötelező biztosításánál a legmagasabb az online felhasználók aránya, mert itt lehet a legjobban összehasonlítani a szolgáltatók ajánlatait. Míg a felelősségbiztosításoknál az ár a meghatározó, más termékekre ez már nem feltétlenül igaz. A Proviti Biztosítási Alkusz statisztikái szerint az ügyfelek számára a kényelem és a könnyű kezelhetőség is nagyon fontos szempont. Lényeges az ügyfélkör nagysága is: hiába ígér nagyon kedvező árat egy kisebb, széles körben nem ismert cég, a többség a valamivel drágább, de jól ismert versenytárs ajánlatát választja.

„Az ügyfelek az egyszerűbb termékeket keresik az online világban, a kötelező mellett ilyen az utasbiztosítás is. S az esetek nagy részében a fizetés is online módon történik” – ezt már Vass Gábor, a Money and More pénzügyi tanácsadó cég igazgatósági tagja mondja. A Vienna Insurance-csoporthoz tartozó cég képviselője szerint ugyanakkor sokan nem értik tökéletesen az online világot. „Néha túl sok az információ, s ha nem egyszerű a felület, az riasztó lehet. Főleg azok használják a világhálós felületeket, akik sietnek, és ha túl sokat kell olvasgatni, akkor hamar továbbállnak.”

Vannak azonban olyan területek, ahol még jó ideig szükség lesz az ügyfelek és a tanácsadók személyes kapcsolatára. Vass Gábor szerint ilyen például a befektetéseket is tartalmazó biztosítási termékek köre. Az online megoldások azért ezen a területen is megjelennek: az ügyfelek regisztrálhatnak a befektetéskezelői rendszerekbe, ahonnan tranzakciókat is kezdeményezhetnek, és részletes elemzéseket kaphatnak befektetéseik teljesítményéről.

„Az online ügyintézés a legtöbb termék esetében a legbiztonságosabb: míg a személyes tanácsadókkal vagy a csak egy-egy biztosítót képviselő ügynökökkel beszélgetve előfordulhat, hogy az ügyfél valamit félreért, az interneten nem” – magyarázza Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. igazgatója. Szerinte a tömegesen köthető biztosítási szerződések esetében minden fontos információ elérhető a digitális csatornákon; részben ennek köszönhető, hogy a kötelező biztosítás, a casco, a lakás- és az  utasbiztosítás esetében már a szerződések 70–90 százaléka online felületeken kötődik. Az online szolgáltatás ráadásul olcsóbb, mint a hagyományos, s az egymással versengő cégek közül egyre több ajánl 5–10 százalék körüli kedvezményt a „digitális ügyfeleknek”.

Míg egyre több ügyfél használja ki, hogy az interneten a legkönnyebb a különféle biztosítói ajánlatok összehasonlítása, a szolgáltatók igyekeznek tovább egyszerűsíteni az online felületeket. „A digitális ügyintézéshez nálunk nem szükséges regisztrálni, nincs jelszó, nem kérünk felesleges adatokat. A legtöbb kérés másfél perc alatt beadható. Azonnal csatolhatunk dokumentumokat, képeket, amiket akár adott pillanatban, a mobilunkkal is elkészíthetünk. A gyorsaságot és egyszerűséget tartottuk szem előtt a chates ügyfélszolgálatunk kialakításánál is, amit a honlapunk mellett a Facebook-oldalunkon keresztül is igénybe vehetnek az ügyfelek” – mondja Kurtisz Krisztián. Az Uniqa egyik új szolgáltatása a vagyonkárok rendezését gyorsítja meg. Az i2i digitális kárrendezési alkalmazás használatával az ügyfeleknek nincs más dolguk, mint mobiltelefonjuk kamerája segítségével megmutatni a káresetet, amit a kárfelmérők a telefon másik végén, valós időben értékelnek. Ez az új fejlesztés szinte teljesen kiváltja a kárszakértő személyes helyszíni szemléjét.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!