2024. április 26. Péntek, Ervin.
 
Megkérdezték a magyarokat, mennyire elégedettek a szolgáltatóikkal - Ez az eredmény születettForrás: portfolio.hu
Utolsó módosítás: 2017-06-24 15:36:26
Címkék: Bihari hírek
Több területen nőtt a hazai fogyasztók energiaszolgáltatóikkal való általános elégedettsége, így például a kiállított számlák értelmezhetőségével kapcsolatban 2016-ban, ugyanakkor néhány tekintetben romlott a szolgáltatók megítélése - derül ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) elégedettségi felmérésből.

A magyarországi lakossági és nem lakossági fogyasztók a legtöbb tekintetben hasonlóan értékelték szolgáltatóik tevékenységét 2016-ban, mint 2015-ben - olvasható ki a hivatal felmérése alapján készült közel 170 oldalas jelentésből. Több területen ugyanakkor javult a megítélés, így a lakossági fogyasztók összefoglaló elégedettségi mutatója is emelkedett kis mértékben.

A háztartások az üzemszünetről való tájékoztatás, a leolvasási gyakorlat, illetve a környezetvédelem tekintetében is jobbnak találták szolgáltatójuk teljesítményét 2016-ban, mint korábban. A lakossági fogyasztók a feszültség-kimaradásokat illetően ugyanakkor romlást érzékeltek. A nem lakossági fogyasztók értékelése nagy vonalakban megegyezett az előző évivel, a feszültség-ingadozásokat azonban a korábbiaknál zavaróbbnak értékelték.

A korábbi években rendre az egyik legkritikusabb területnek számított a számlák értelmezése. A számlák átláthatósága, érthetősége már a 2014-es felmérés szerint is kedvezően változott, a most prubilált jelentés pedig azt jelzi, hogy tovább javult a helyzet e téren - legalább is a hivatal felmérése szerint. A megkérdezett lakossági felhasználók 72 százaléka jónak minősítette a villamos energia számla értelmezhetőségét, míg 2015-ben ez az arány 68 százalék volt. Hasonló eredményt állapít meg a földgázszolgáltatással kapcsolatos felhasználói elégedettségi mérés is: a számla érthetőségét 2015-ben a megkérdezettek 62 százaléka ítélte jónak, 2016-ban ez 65 százalékra emelkedett.
A nagyon jó minősítés mindkét évben, mindkét ágazatnál közel azonos mértékben alakult (2015-ben 13%, 2016-ban 12% volt).

A MEKH a korábbi évekhez hasonlóan az energiapiaci szolgáltatókkal együttműködve készítette el kérdőíves vizsgálatát a villamos energia és földgázfelhasználók elégedettségének felmérésére. A kérdezőbiztosok összesen húszezer - egyetemes szolgáltatási körbe tartozó - villamosenergia-, és földgázfelhasználót, köztük háztartásokat, vállalatokat, intézményeket kerestek fel, hogy információt gyűjtsenek az energiaellátással és ügyfélkiszolgálással kapcsolatos tapasztalatokról.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!