2024. május 6. Hétfő, Ivett, Frida.
 
Háborognak az adakozók, hosszú hónapok után sem tudni, elkészül-e a bringásoknak szánt magyar kütyüForrás: hvg.hu
Utolsó módosítás: 2018-01-30 18:53:55
Címkék: Bihari hírek
Igazi sikertörténetnek indult, de később csúfos véget ért egy Kickstarteren indított magyar kampány: bár a pénz összejött, a kiszállításra vonatkozó ígéretek folyamatos csúsztatása, valamint az erről szóló kommunikáció hiánya miatt végül senki nem kapta meg a Shoka Bell nevű okos-biciklicsengőt. Annak ellenére sem, hogy a terméket kifizették a projektet támogató lelkes adakozók. Minderre másfél évvel a kampány lezárulta után sem került sor.

Mi is beszámoltunk arról a bicikliseknek fejlesztett, tenyérben elférő kiegészítőről, amely nagyjából minden, a kerékpárosokat érintő problémát képes kezelni: egyrészt remek jópofa csengőként, világítóberendezésként, sőt, riasztóként is hasznosítható, de alighanem GPS-funkciója miatt lopta be magát igazán az adakozók szívébe.

A projektet ugyanis a Kickstarteren hirdette meg kitalálója, ahol össze is gyűlt a megvalósításhoz szükséges pénz, a termékből azonban semmi nem lett: előbb 2017 márciusára, aztán júniusra, majd decemberre ígérte a gyártó a kiszállítást, de még másfél évvel a kampány lezárulta után sem kapták kézhez a támogatók saját Shoka Belljüket.

A Qubit nemrég utolérte a fejlesztő Falus Dánielt, aki azt mondta: a termék szoftver- és hardverfejlesztése elkészült, gyártásra kész állapotban van a termék, csakhogy míg idáig eljutottak, elfogyott a pénz, így a sorozatgyártásba már nem tudtak belekezdeni.
Falus Dániel 

Falu elmondása szerint egy San Fransiscó-i startuppal még mindig folynak az erről szóló egyeztetések, de ha nem sikerül megállapodni a fúzióról, legfeljebb közzéteszik a forráskódot.

A termék folyamatos csúsztatásáról azt mondta, "a Kickstarter-kampány volt a kutatás-fejlesztési szakasz, de ha már van egy sorozatgyártható eszköz, akkor át kell állni egy teljesen más üzemmódra" – mondta, hozzátéve, hogy "ez olyan, mint amikor a hernyóból pillangó válik, és ezt nem sikerült megugranunk".

A fejlesztő még hozzátette, hogy "vállalja a rossz kommunikációt", és hogy "a termékek akkor lesznek kiszállítva, amikor úgy gondolom, hogy százszázalékos állapotban vannak". Annak időpontjáról viszont továbbra sincs hír, még másfél évvel a kampány lezárulta és csaknem egy évvel az első határidő lejárta után sem.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!