Utolsó módosítás: 2018-02-04 20:17:19 |
|
Az édesszájúak szerte a világon felháborodással fogadták az újonnan megjelenő zsugorflációs jelenséget, ami annyit jelent, hogy a gyártók csökkentik a csokik méretét, miközben az áron nem változtatnak, vagy a legtöbb esetben emelnek rajta. A BBC 19 különböző terméket vizsgált meg, hogy mennyire is állja meg a helyét ez az állítás. A csokigyártók sokszor a dráguló hozzávalókra fogják az árak növekedését. A Toblerone-t gyártó Mondelez International szóvivője elmondta, hogy a vállalat addig tartotta az árakat amíg tudta, de most rákényszerült, hogy a háromszögek között nagyobb rést hagyjon.
A Nestlenél arról beszéltek, hogy leggyakrabban a kalóriák miatt csökkentik egy termék méretét, vagy azért, hogy egységesítsék a terméket az országok között, de vannak olyan gyártók, akik a font gyengülésével magyarázzák a jelenséget.
A legnagyobb áresés a Toblerone-nál volt megfigyelhető, de ők 25 százalékkal csökkentették a csoki méretét. A Toblerone ára 39,8 százalékot esett, a második helyen álló Jaffa Cakes pedig 34 százalékkal olcsóbb és az ő esetükben még a kiszerelés is nagyobb lett 25 grammal.
A legtöbbet a Kit Kat drágult, mintegy 50 százalékkal, de a Snickers rajongóknak is közel a 2016-os ár dupláját kell fizetniük ma az édességért. Forrás: Brand View
A BBC által vizsgált 19 termékből egyébként 10-nél volt megfigyelhető áremelkedés és 9-nél csökkenés, tehát úgy tűnik, nem minden esetben igaz az állítás, hogy a csokik egyre csak zsugorodnak, miközben folyamatosan emelkedik az áruk.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|