2024. május 5. Vasárnap, Györgyi.
 
Egyre több a visszaélés a lakásfelújítások soránForrás: hvg.hu
Utolsó módosítás: 2018-02-05 20:29:18
Címkék: Bihari hírek
Foglalót kérnek, aztán eltűnnek, vagy elkezdik a munkát, de nem fejezik be, esetleg befejezik, de rosszul, és kényszertörlés alá kerül a cég – a variációk száma szinte végtelen. Aki biztosan rosszul jár, az a megrendelő.

A Budapesti Békéltető Testület (BBT) szerint az egyik leggyakoribb vitaforrás, hogy a vállalkozás előre foglalót kér, ezt követően pedig eltűnik anélkül, hogy a munkához hozzálátott volna – írja a Magyar Idők. A BBT elnöke, Baranovszky György szerint gyakorta a postaládába bedobott szórólapokon hirdető kétes cégekről van szó. Az is sokszor előfordul, hogy a fogyasztó garanciális igényét utasítják el. A hibás munkálat miatti igényt többnyire csak bajosan lehet érvényesíteni, ha a cég ellen felszámolási vagy kényszertörlési eljárás van folyamatban.

A húszezer forintot meghaladó javítási-karbantartási munkák esetében hathavi, tartós fogyasztási cikkekre pedig egyéves kötelező garanciát kell adniuk a vállalkozásoknak. Baranovszky szerint vitás esetben sose telefonon vegyük fel a kapcsolatot a kivitelezővel, hanem írásban, és mindig kérjünk számlát vagy nyugtát, hogy legalább azt tudjuk bizonyítani, ki végezte el a munkát.

A szakember szerint nagyobb munkálatoknál – például házépítésnél – érdemes a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara cégnyilvántartása alapján kivitelezőt választani. A munkafázisokat dokumentáljuk folyamatosan. Lakásvásárlásnál szakértő segítségét kell kérni, hogy a rejtett hibák is kiderüljenek, különben a vásárlónak kell utólag bizonyítania, hogy a hiba rejtett volt.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!